FAQ w zakresie interoperacyjności
-
Jak można uzyskać odstępstwo od stosowania TSI?
-
Czy istnieje formularz wzoru w sprawie uzyskania odstępstwa od stosowania TSI?
-
Jak interpretować sformułowanie "producent" oraz "wnioskodawca" w certyfikatach i plikach jednostek notyfikowanych certyfikowanych podsystemów?
-
Kto jest odpowiedzialny za wydanie deklaracji WE zgodności dla składnika interoperacyjności z wykorzystaniem elementu staroużytecznego?
-
Kto jest odpowiedzialny za ocenę przydatności do ponownego wykorzystania staroużytecznego wyrobu?
-
Czy dla staroużytecznych składników interoperacyjności zabudowanych w podsystemie sporządza się deklaracje WE zgodności lub przydatności do stosowania?
-
Jak jest procedura przy ponownej zabudowie składników interoperacyjności posiadających deklarację WE zgodności lub przydatności do stosowania?
-
Jakie są wymagania dotyczące oceny zgodności kolejowej infrastruktury prywatnej tj. bocznic kolejowych (prywatnych) w odniesieniu do podsystemu „Infrastruktura”? Gdzie powinny znajdować się zapisy dotyczące pkt. 4.2.5.1. Rozporządzenia nr 1299/2014 "geometria rozjazdów i skrzyżowań"?
-
Jaka dokumentacja jest wymagana przy udostępnianiu na rynek liczników osi?
-
Czy zabudowa składników interoperacyjności na liniach kolejowych zarządzanych przez Warszawską Kolej Dojazdową sp. z o.o. podlega dodatkowej ocenie przez jednostkę notyfikowaną?
-
Czy pośrednie potwierdzenie weryfikacji na etapie projektowania jest odpowiednikiem dokumentu określanego we wcześniejszych przepisach jako pośredni certyfikat na etapie projektowania?
-
Czy w przypadku nie przedstawienia pośrednich potwierdzeń weryfikacji na etapie projektu i zabudowy będzie miało to wpływu na decyzję o wydaniu zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji podsystemu lub jego części?
-
Czy w przypadku przedstawienia pośrednich potwierdzeń na etapie projektu, które zostały wydane przez jednostkę notyfikowaną po rozpoczęciu prac projektowych i budowlanych, nie będzie miało to negatywnego wpływu na decyzję o wydaniu zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji dla budowanego systemu lub jego części?
-
Czy istnieją przeszkody do wystawienia przez jednostkę notyfikowaną certyfikatu weryfikacji WE podsystemu w sytuacji, gdy zakres prac, wykonywanych w ramach inwestycji, obejmuje jedynie te wymagania poszczególnych TSI, które weryfikowane są wyłącznie na etapie przeglądu projektu?
-
Czy w związku z rozbudową bocznicy opartej na umowie zawartej w dniu 1 czerwca 2021 r. istnieje konieczność wykazania zgodności z wymaganiami odpowiednich TSI, w tym uzyskanie właściwych certyfikatów WE?
-
Czy wyroby będące składnikami interoperacyjności tj.: szyny, systemy przytwierdzeń, podkłady mogą być zabudowane na bocznicy kolejowej, na podstawie deklaracji WE zgodności lub przydatności do stosowania składnika interoperacyjności?
-
Czy istnieje obowiązek przeprowadzenia procedury oceny zgodności z TSI i uzyskania deklaracji zgodności WE dla podsystemów strukturalnych Infrastruktura, Sterowanie - urządzenia przytorowe i Energia dla nowo projektowej bocznicy / terminala kolejowego przez Inwestora (użytkownika bocznicy kolejowej)?
-
Czy tor na odcinkach specjalnych bocznicy kolejowej np. kanał rewizyjny, niecka do mycia wagonów, etc., powinien spełniać wymogi ustawowe i posiadać na wszystkie składniki interoperacyjności stosowne certyfikaty i deklaracje WE?
-
W jaki sposób powinna być stosowana procedura certyfikacji w kontekście infrastruktury bocznicy? Czy certyfikacja powinna obejmować etap projektowania, czy wyłącznie budowy?
-
Jeśli w ramach pracy bocznicy będą obsługiwane (przyjmowane, załadowywane i wyładowywane) pociągi różnych przewoźników. to czy infrastruktura kolejowa na bocznicy może być traktowana jako infrastruktura prywatna?
-
Jaką dokumentację techniczną należy przedłożyć jednostce notyfikowanej w ramach weryfikacji WE podsystemu w związku z nowelizacją Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowalne?
-
PODSTAWY PRAWNE