Nawigacja

FAQ w zakresie interoperacyjności

W jaki sposób powinna być stosowana procedura certyfikacji w kontekście infrastruktury bocznicy? Czy certyfikacja powinna obejmować etap projektowania, czy wyłącznie budowy?

W przypadku bocznicy niestanowiącej infrastruktury prywatnej w rozumieniu art. 4 pkt 1c Ustawy o transporcie kolejowym zastosowanie mają przepisy rozdziału 4a Ustawy o transporcie kolejowym, a tym art. 25cb (weryfikacja WE podsystemu) i 25cc (deklaracja WE dla składnika interoperacyjności).

Zgodnie z art. 25cb ust. 4 Ustawy o transporcie kolejowym jednostka notyfikowana przeprowadza weryfikację WE podsystemu z zasadniczymi wymaganiami systemu kolei, obejmującą również interfejsy danego podsystemu z systemem, do którego zostaje on włączony, na etapie projektowania, budowy i końcowych prób podsystemu. Dotyczy to również bocznic kolejowych niebędących infrastrukturą prywatną.

do góry