Nawigacja

FAQ w zakresie interoperacyjności

Czy w związku z rozbudową bocznicy opartej na umowie zawartej w dniu 1 czerwca 2021 r. istnieje konieczność wykazania zgodności z wymaganiami odpowiednich TSI, w tym uzyskanie właściwych certyfikatów WE?

Prezes UTK pod adresem: opublikował informacje dot. bocznic kolejowych będących infrastrukturą prywatną i bocznic kolejowych, które nie stanowią infrastruktury prywatnej, w tym o zmianach dotyczących  bocznic kolejowych, które nie są bocznicami prywatnymi.

Wraz z wejściem IV pakietu kolejowego przepisy interoperacyjności mają zastosowanie do bocznic udostępnianych. TSI znajdują zastosowanie na bocznicach kolejowych, które nie stanowią infrastruktury prywatnej (zgodnie z art. 3 ust. 3 Ustawy o transporcie kolejowym).

Wobec inwestycji, dla których rozpoczęto prace projektowe lub budowlane w ww. obszarze bocznic kolejowych przed 28 lipca 2021 r., nie jest wymagane spełnienie warunków wynikających z rozdziału 4a Ustawy o transporcie kolejowym.

Dla inwestycji na bocznicach, dla których umowa na projektowanie została zawarta przed 28 lipca 2021 r. zmiana Ustawy o transporcie kolejowym nie ma do nich zastosowania

do góry