Bilet na pociąg możesz kupić:
- w kasie biletowej,
- w automacie biletowym,
- przez aplikację na urządzenia mobilne,
- przez internet,
- u konduktora w pociągu.
Pamiętaj! Czasem oferty promocyjne są niedostępne w samoobsługowych kanałach dystrybucji (automaty, strony internetowe, aplikacje na urządzenia mobilne), dlatego skontaktuj się z przewoźnikiem, zapytaj o najtańszy bilet w danej relacji oraz sposób jego nabycia.
Jeżeli na stacji, na której wsiadasz do pociągu, nie ma kasy biletowej ani automatu, masz prawo nabyć bilet u konduktora bez żadnych dodatkowych opłat (jedyny wyjątek to Express InterCity Premium, czyli Pendolino). Uwaga! U większości spółek kolejowych obowiązuje zasada, że w celu zakupu biletu na pokładzie należy wsiąść do pociągu pierwszymi drzwiami od czoła składu. Osoby niepełnosprawne mogą zakupić bilet na pokładzie pociągu w cenie niepowiększonej o dodatkowe opłaty. Szczegółowe informacje dotyczące zakupu biletów i zasad odprawy znajdziesz w zakładce Zachowaj bilet.
Masz trudności z zakupem biletu? Masz prawo do złożenia reklamacji bezpośrednio do przewoźnika, z którego usług korzystałeś. Jeżeli sposób rozpatrzenia Twojej skargi lub reklamacji przez przewoźnika nie jest satysfakcjonujący, możesz skontaktować się z nami. Tu znajdziesz dane teleadresowe Urzędu.
Masz prawo do bezproblemowego zakupu biletu