Nawigacja

Bezproblemowy zakup biletu

Masz prawo do bezproblemowego zakupu biletu

Bilet na pociąg możesz kupić:

  • w kasie biletowej,
  • w automacie biletowym,
  • przez aplikację na urządzenia mobilne,
  • przez internet,
  • u konduktora w pociągu,

- o ile przewoźnik udostępnia dystrybucję biletów w danym kanale sprzedaży lub lokalizacji.

Pamiętaj! Niektóre oferty promocyjne lub specjalne mogą być dostępne tylko w wybranych kanałach sprzedaży (szczegóły znajdziesz w ich regulaminach dostępnych na stronach internetowych przewoźników).

Jeżeli na stacji, na której wsiadasz do pociągu, nie ma kasy biletowej lub automatu, z reguły możesz kupić bilet u konduktora bez dodatkowych opłat (wyjątek to połączenia EIP - Express InterCity Premium, czyli Pendolino, w których przewoźnik w ogóle nie prowadzi sprzedaży biletów na pokładzie). U większości przewoźników regionalnych obowiązuje zasada, zgodnie z którą w celu zakupu biletu na pokładzie należy wsiąść do pociągu pierwszymi drzwiami (pierwszej jednostki/wagonu) od kierunku jazdy i tam zgłosić się do obsługi, a w razie jej braku - oczekiwać w tej części składu na jej przybycie.

Szczególne warunki sprzedaży biletów na pokładzie i ograniczenia mogą dotyczyć pociągów objętych rezerwacją miejsc. Przykładowo, w pociągach PKP Intercity kategorii TLK/IC uruchamianych elektrycznymi lub spalinowymi zespołami trakcyjnymi (np. jednostkami Dart, Flirt) obowiązuje bezwzględna rezerwacja miejsc do siedzenia, dlatego decydując się na zakup biletu u obsługi należy przed wejściem do pojazdu uzyskać informację od drużyny konduktorskiej o dostępności miejsc w systemie rezerwacji i możliwości odbycia podróży. W przeciwnym wypadku, gdy wejdziemy na pokład i nie będzie możliwości wydania biletu z rezerwacją konkretnego miejsca do siedzenia na całości trasy, którą zamierzamy przebyć, obsługa naliczy opłatę dodatkową jak za przejazd bez biletu. Pociągi TLK/IC, w których obowiązują takie zasady, są oznaczone w rozkładzie jazdy piktogramem „rezerwacja obowiązkowa” [R] i na przejazd nimi przewoźnik nie prowadzi sprzedaży biletów bez gwarancji miejsca do siedzenia, dlatego warto nabyć bilet przed rozpoczęciem przejazdu.

Osoby z niepełnosprawnościami oraz o ograniczonej możliwości poruszania się mogą zakupić bilet na pokładzie pociągu w cenie niepowiększonej o dodatkowe opłaty. Szczegółowe informacje dotyczące zakupu biletów i zasad odprawy znajdziesz w zakładce Zachowaj bilet.

Masz trudności z zakupem biletu? Masz prawo do złożenia skargi lub reklamacji bezpośrednio do przewoźnika, z którego usług korzystałeś. Jeżeli sposób rozpatrzenia Twojej skargi lub reklamacji przez przewoźnika nie jest satysfakcjonujący, możesz skontaktować się z nami. Tu znajdziesz dane teleadresowe Urzędu.

Masz prawo do bezproblemowego zakupu biletu

 

do góry