Masz prawo do informacji zarówno przed odjazdem pociągu, jak i podczas podróży.
- Sprzedawcy biletów powinni udzielić Ci informacji dotyczących rozkładu jazdy czy najszybszych i najtańszych połączeń w danej relacji.
- W trakcie podróży powinieneś zostać powiadomiony m.in. o usługach świadczonych w pociągu, następnych stacjach, a w przypadku opóźnienia o szacowanym czasie przybycia do celu podróży.
Szczegółowe informacje są udostępniane na stronie internetowej przewoźników, za pomocą infolinii, w gablotach informacyjnych na dworcach czy w punktach odprawy podróżnych. W pociągu wiadomości są przekazywane poprzez system nagłaśniający i pracowników drużyny konduktorskiej.
Obsługa nie udzieliła Ci rzetelnych informacji? Masz prawo do złożenia skargi bezpośrednio do przewoźnika, z którego usług korzystałeś.
Sposób rozpatrzenia Twojej skargi lub reklamacji przez przewoźnika nie jest satysfakcjonujący? Możesz skontaktować się z nami. Tu znajdziesz dane teleadresowe Urzędu.
Szczegółowe informacje dotyczące składania skarg czy reklamacji znajdziesz w zakładce Skargi i reklamacje.