Nawigacja

Petycje

Informacja

Strona posiada nowszą wersję

Kliknij tutaj, aby przejść dalej

Petycja z dnia 11 listopada 2021 r.

Autor petycji nie wyraził zgody na na publikację danych osobowych na odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan ) na serwisie internetowym organu lub stronie internetowej BIP.

‑‑

Szanowni Państwo 

(adresaci, odbiorcy petycji)

● Ministerstwo Infrastruktury 

● Urząd Transportu Kolejowego 

● Przewoźnicy Kolei Pasażerskich (celem wydania ewentualnej opinii lub złożenia petycji do odpowiednich organów) 

● Marszałkowie województw (jako właściciele własnych zakładów budżetowych kolejowych i organizatorzy transportu zbiorowego kolejowego) (celem wydania ewentualnej opinii lub złożenia petycji do odpowiednich organów) 

● Komenda Główna Policji (dw) (celem wydania ewentualnej opinii lub złożenia petycji do odpowiednich organów)

● Komenda Główna Straży Ochrony Kolei (dw)(celem wydania ewentualnej opinii lub złożenia petycji do odpowiednich organów) 

● Polskie Linie Kolejowe (dw) (celem wydania ewentualnej opinii lub złożenia petycji do odpowiednich organów)

 

PETYCJA W INTERESIE PUBLICZNYM - ZŁOŻONA W TRYBIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ JAKO SYGNAŁ, SPOSTRZEŻENIE W CELU WYKORZYSTANIA TREŚCI (opisu/przedmiotu) W TERAŹNIEJSZOŚCI LUB PRZYSZŁOŚCI

 

Dzień dobry, działając w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) w związku z art. 54 w związku z art. 63 Konstytucji z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483) przekładam petycję 

¤ w przedmiocie : podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej życia zbiorowego, wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji

¤ w temacie i celu : zwiększenia bezpieczeństwa w ruchu kolejowym 

 

&1

Celem zwiększenia bezpieczeństwa w ruchu kolejowym, proszę o rozważenie wprowadzenia : 

▪ na odcinku kolejowym (nie wymijają się pociągi oraz w szczególności gdy są w ruchu lub chociaż jeden w ruchu) celem zapobiegania zdarzenia wypadku czołowego ale także może dojść do zdarzenia na przejazdach kolejowych gdzie mogą co niektórzy zignorować, że na drugim torze może poruszać się pociąg a jest niewidoczny przez pociąg który przejechał i go zasłania. Jedynie wymijanie i omijanie czy wyprzedzanie jest dopuszczalne na stacji/dworcu która w pobliżu nie ma przejazdu. Jedyne wymijanie jest dopuszczone na przystanku odstępowym pod warunkiem gdy jeden skład nie znajduje się w ruchu.  

▪ na odstępie kolejowym (nie wymijają się pociągi oraz w szczególności gdy są w ruchu lub chociaż jeden w ruchu) celem zapobiegania zdarzenia wypadku czołowego ale także może dojść do zdarzenia na przejazdach kolejowych gdzie mogą co niektórzy zignorować, że na drugim torze może poruszać się pociąg a jest niewidoczny przez pociąg który przejechał i go zasłania. Jedyne wymijanie jest dopuszczone na przystanku odstępowym pod warunkiem gdy jeden skład nie znajduje się w ruchu.  

▪ na szlaku kolejowym (nie wymijają się pociągi oraz w szczególności gdy są w ruchu lub chociaż jeden w ruchu) celem zapobiegania zdarzenia wypadku czołowego ale także może dojść do zdarzenia na przejazdach kolejowych gdzie mogą co niektórzy zignorować, że na drugim torze może poruszać się pociąg a jest niewidoczny przez pociąg który przejechał i go zasłania 

▪ każdy pojazd szynowy nadaje sygnał baczność przy każdym przejeździe nawet gdy jest zabezpieczony zaporami oraz w szczególności gdy dochodzi do mijania, omijania, wymijania 

 

Konkludując :

▪ na danej linii kolejowej winien znajdować się jeden skład kolejowy w obu kierunkach ruchu : 

¤ na odcinku kolejowym, gdzie manewry (wyprzedzanie, omijanie, wymijanie) są dopuszczone tylko na dworcu i stacji na której w pobliżu nie ma przejazdu lub przejazd nie znajduje się na ich terenie  

¤ na odstępie kolejowym między : stacjami, dworcami, posterunkami odstępowymi, przystankami, gdzie manewry (wyprzedzanie, omijanie, wymijanie) są dopuszczone tylko na dworcu i stacji na której w pobliżu nie ma przejazdu lub przejazd nie znajduje się na ich terenie  

¤  na szlaku kolejowym między : stacjami, dworcami, posterunkami odgałęźnymi, gdzie manewry (wyprzedzanie, omijanie, wymijanie) są dopuszczone tylko na dworcu i stacji na której w pobliżu nie ma przejazdu lub przejazd nie znajduje się na ich terenie  

▪ Samoczynna Blokada Liniowa nie zezwala na wjazd pociągu gdy dany pociąg jest na danym odstępie w tożsamym kierunku jak obecnie ale także gdy jest skład, który jedzie w przeciwnym kierunku gdzie na odstępie może dojść do wymijania - celem zwiększenia bezpieczeństwa w ruchu kolejowym 

 

Uzasadnienie : 

▪ ludzie popełniają błędy 

▪ maszyny i urządzenia również są zawodne 

▪ bezmyślność ludzka przeraża w postaci przechodzenia czy ruszania, gdy zapory całkowicie się nie zamknęły lub całkowicie nie uniosły lub gdy sygnalizator nadaje sygnał czerwony lub błyskowy (mrugający czerwony) 

 

Źródło oparcia:

1. https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Szlak_(kolejnictwo)

2. https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Samoczynna_blokada_liniowa

 

Adnotacje motywy: 

(1) - Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870), art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 roku (tj. Dz. U. 2020 poz.  2176) - "NIE WYRAŻAM ZGODY" na publikację/udostępnienie danych osobowych na odwzorowanej treści petycji lub jego odwzorowania cyfrowego ( zdjęcie, skan ), opublikowanego rozpatrzenia na serwisie internetowym organu lub stronie internetowej BIP, oraz udostępnienia w postaci danych : imienia i nazwiska, adresu, miejsca zamieszkania/sporządzenia, e-maila, sygnatury, loginu. 

(2) - Za ewentualne błędy przepraszam oraz z uwagi na stan epidemii - wnoszę o odpowiedź tylko i wyłącznie na adres e-mailowy. 


Z poważaniem,

‑‑

Metadane

Data publikacji : 20.12.2021
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Transportu Kolejowego
Osoba udostępniająca informację:
Tomasz Frankowski BP
do góry