Dyrektor: Krzysztof Kulka
Zastępca Dyrektora: Małgorzata Cukierska
Zastępca Dyrektora: Wacław Czarnota
Zastępca Dyrektora: Katarzyna Połaska
Tel: 22 749 15 40
1. Biuro Dyrektora Generalnego wspomaga działania Dyrektora Generalnego w celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz realizacji zadań wyznaczonych przez Prezesa UTK.
2. Zadania Biura Dyrektora Generalnego obejmują w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem czynności wynikających z przepisów prawa pracy i ustawy o służbie cywilnej;
2) realizację strategii personalnej rozwoju kadr zgodnie ze strategią UTK w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi;
3) opiniowanie indywidualnych programów rozwoju zawodowego oraz kwalifikowanie pracowników zobowiązanych do odbycia służby przygotowawczej w służbie cywilnej, itp.;
4) planowanie środków na wynagrodzenia i inne świadczenia pracownicze dla osób zatrudnionych w UTK oraz dokonywanie ich wypłat;
5) monitorowanie wykorzystania funduszu płac i przekazywanie informacji o stanie wykorzystania środków Dyrektorowi Generalnemu;
6) współpracę z Komisją Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz obsługę socjalną pracowników;
7) koordynowanie i współpracę z komórkami organizacyjnymi w zakresie planowania wydatków i dochodów, nadzorowanie prawidłowości wydatkowania środków budżetowych w ramach działalności bieżącej i inwestycyjnej UTK, dokonywanie ocen wykonania budżetu UTK oraz monitorowanie realizacji dochodów;
8) przygotowywanie zmian w planie wewnętrznym wydatków budżetowych;
9) obsługę finansowo-księgową oraz prowadzenie sprawozdawczości z wykonania budżetu UTK;
10) obsługę finansową podróży służbowych pracowników UTK;
11) przygotowywanie projektów umów, analizowanie i uzgadnianie ich pod względem finansowym;
12) pozyskiwanie środków i monitorowanie prawidłowości realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;
13) rozliczanie wydatków w układzie zadaniowym;
14) koordynację merytoryczną, monitorowanie i ocenę we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi realizacji planu budżetu Urzędu w układzie zadaniowym;
15) prowadzenie ewidencji dochodów budżetowych oraz terminowe ich przekazywanie do budżetu państwa;
16) dokonywanie oceny prawidłowości operacji finansowych, polegającej w szczególności na weryfikacji ich zgodności z prawem, zasadami gospodarności, rzetelności oraz kompletności formalno-rachunkowej;
17) współpracę z innymi komórkami organizacyjnymi UTK w zakresie terminowej windykacji należności Skarbu Państwa;
18) prowadzenie dokumentacji oraz rozliczanie umów cywilnoprawnych zawieranych w Urzędzie, w tym prowadzenie rejestru umów;
19) opracowywanie projektów wystąpień do Rady Ministrów i Ministra Finansów o przyznanie dodatkowych środków budżetowych;
20) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych w sprawach dotyczących właściwości Biura Dyrektora Generalnego;
21) ustalanie planów zamówień publicznych przy uwzględnieniu zamówień centralnych organizowanych dla sektora finansów publicznych;
22) przygotowywanie i prowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z obowiązującym w UTK regulaminem zamówień publicznych, w tym opracowywanie niezbędnych dokumentów, wniosków i projektów, dotyczących m.in. wszczęcia postępowania, powołania komisji przetargowej, ogłoszenia o zamówieniu i o udzieleniu zamówienia, a także współudział w pracach komisji przetargowych i prowadzenie ich dokumentacji oraz wykonywanie innych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami;
23) planowanie i realizację strategii szkoleniowej dla pracowników Urzędu;
24) profilowanie zawodowe i przeprowadzanie testów kompetencyjnych;
25) organizację służby przygotowawczej.