Nawigacja

Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

WYNIKI KONTROLI PRZEPROWADZONYCH PRZEZ URZĄD TRANSPORTU KOLEJOWEGO W DNIACH 6 – 16 MARCA 2012 R.

06.06.2012

Niniejsze zestawienie danych prezentuje wyniki kontroli, która odbyła się w dniach 6 – 16 marca 2012 r.przeprowadzonych w związku ze zdarzeniami, które miały miejsce na początku marca br.

Kontrolę przeprowadzało48 kontrolerów, którzy sprawdzili 33 stacje kolejowe, 37 pociągów i 45 posterunków technicznych. W wyniku kontroli stwierdzono 753 przypadki nieprawidłowości, wydano 61 zaleceń pokontrolnych obejmujących wszystkie stwierdzone naruszenia oraz wydano 1 decyzję w sprawie rażącego naruszenia zasad bezpieczeństwa.

Zakresem kontroli objęte zostały między innymi następujące aspekty bezpieczeństwa oraz zagadnienia z nimi związane takie jak:

  • obsługa i eksploatacja urządzeń czujności (w trakcie jazd kontrolnych w kabinach pojazdów trakcyjnych) oraz wyposażenie drużyn trakcyjnych w aktualny służbowy rozkład jazdy pociągów oraz wykaz ostrzeżeń stałych (WOS),
  • czas pracy pracowników drużyn trakcyjnych w przyjętym okresie rozliczeniowym w aspekcie przestrzegania w tym zakresie opracowanych harmonogramów pracy oraz systemu równoważnego norm czasu pracy, zgodnie z postanowieniami Kodeksu Pracy, regulaminów pracy i innych regulacji prawnych w tym zakresie,
  • przeprowadzanie szkoleń okresowych pracowników drużyn trakcyjnych w 2011 roku oraz plan szkoleń okresowych na rok 2012,
  • realizacja wdrożenia rekomendacji bezpieczeństwa Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych,
  • aktualność i prawidłowość opracowania oraz stosowania regulaminu technicznego stacji, w szczególności w zakresie zasad i procedur wjazdów i wyjazdów pociągów,
  • zgodność obsad posterunków z zapisami w regulaminach technicznych stacji,
  • przestrzeganie zasad prawidłowego prowadzenia na posterunkach nastawczych ruchu kolejowego, szczególnie w zakresie prowadzenia dokumentacji techniczno – ruchowej (w tym sporządzania i wydawania drużynom trakcyjnym rozkazów szczególnych),
  • wprowadzanie i stosowanie obostrzeń w prowadzeniu ruchu pociągów wynikających z nieprawidłowego działania urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
  • ocena systemu nadzoru i kontroli wewnętrznych zarządcy infrastruktury kolejowej nad działalnością personelu posterunków technicznych stacji, szczególnie posterunków nastawczych,
  • realizacja wdrożenia rekomendacji bezpieczeństwa Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych,
  • przeprowadzanie szkoleń okresowych pracowników związanych z prowadzeniem ruchu pociągów (dyżurny ruchu, nastawniczy, zwrotniczy, itd.). 
do góry