➤ Najczęściej zadawane pytania w zakresie europejskiego rejestru pojazdów kolejowych (EVR)
-
Jakie dokumenty należy dołączyć do wniosku?
-
Po zarejestrowaniu swojego konta w EVR nie mogę się zalogować.
-
Wniosek został odrzucony z przyczyny błędnie wpisanych informacji w punkcie 11 (informacje o zezwoleniu dopuszczenia do obrotu/świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu). Jakie dane powinnam/powinienem tam wpisać?
-
Pojazdy kolejowe, dla której spółka pełni rolę właściciela, dysponenta lub ECM nie wyświetlają się po ich wyszukaniu w zakładce „Vehicles”.
-
Moje przedsiębiorstwo odkupiło pojazdy kolejowe od innego podmiotu, jak mogę zmienić dane pojazdów na siebie?
-
Moje przedsiębiorstwo zakupiło pojazdy kolejowe od podmiotu mającego swoją siedzibę w innym kraju członkowskim UE. Czy w związku z tym, że siedziba mojego przedsiębiorstwa znajduje się w Polsce pojazd powinien zostać zarejestrowany pod polskimi EVN?
-
Czy za złożenie wniosku są pobierane opłaty?
-
Dokonaliśmy opłat potrzebnych do złożenia wniosku o wprowadzenie zmian w rejestrze EVR dla pojazdów. Wnioski nie zostały jednak złożone, a środki pozostają niewykorzystane. Kiedy możemy spodziewać zwrotu środków na konto nadawcy?
-
Czy za odrzucony wniosek jest pobierana opłata?
-
Czy producent/wykonawca modernizacji może zarezerwować numer EVN lub zarejestrować pojazd?
-
Czy dysponent może zawiesić rejestrację pojazdu z dowolnej przyczyny w EVR?
-
W jaki sposób dowiem się czy mój wniosek został rozpatrzony?
-
Dlaczego Państwo nie żądacie umowy po między dysponentem a ECM?
-
W przypadku, gdy Wnioskodawca musi zmienić te same dane dla dużej liczby pojazdów (powyżej 40 pojazdów), proponuje się następujące rozwiązanie:
-
Nastąpiła zmiana adresu spółki czy zatem spółka musi dokonać zmiany dla wszystkich pojazdów?
-
Jaki jest czas rozpatrywania wniosku?
-
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach/ na co warto zwrócić uwagę:
-
Czy Prezes UTK udostępnia aktualne zestawienia pojazdów kolejowych na wniosek spółek?