Nawigacja

Wydarzenia

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Przewoźnik sprzedawał bilety na pociąg, którego nie było

14.09.2016

Pasażerowie planujący przejazd 27 sierpnia br. pociągiem PR Regio relacji Poznań Główny – Krzyż nie mogli odbyć podróży, ponieważ pociąg nie pojawił się na stacji. Ze skarg podróżnych wynika, że informacje podawane przez infolinię oraz przez internetowy system sprzedaży biletów były błędne, w kasach biletowych również nie informowano podróżnych o wycofaniu pociągu. Przewoźnik nie zorganizował też żadnego transportu zastępczego.

W związku z tym zdarzeniem Prezes UTK wszczął z urzędu postępowanie administracyjne wobec spółki Przewozy Regionalne w sprawie zakazu stosowania bezprawnych praktyk naruszających zbiorowe interesy pasażerów w transporcie kolejowym. Opisana sytuacja wskazuje bowiem na możliwość naruszenia praw pasażerów zawartych w ustawie – Prawo przewozowe. Szczegóły naruszeń oraz ich skala zostaną wyjaśnione w toku postępowania administracyjnego.

Pasażerowie mogą zgłaszać do Prezesa UTK skargi na działalność przewoźników kolejowych, zarządców infrastruktury czy zarządców dworców za pośrednictwem kanałów komunikacji opisanych w zakładce kontakt.

do góry