Nawigacja

Aktualności

Strona znajduje się w archiwum.

Jedziemy/ lecimy na wakacje czyli poznaj swoje prawa podczas „Dnia Podróżującego Konsumenta”

24.06.2014

27 czerwca (piątek) po raz kolejny odbędzie się akcja „Dzień Podróżującego Konsumenta”. Urząd Transportu Kolejowego wspólnie z Europejskim Centrum Konsumenckim  na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz na Lotnisku Warszawa Modlin organizuje spotkanie o charakterze edukacyjnym.

                                                                

Eksperci Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK) będą informować o prawach konsumenta m.in. podczas korzystania ze środków transportu, zakupów, rezerwacji, hoteli, oraz o możliwościach polubownego rozwiązywania ewentualnych sporów z przedsiębiorcami działających na terenie Unii Europejskiej. Przedstawiciele Urzędu Transportu Kolejowego m.in. udzielą porad dotyczących praw pasażerów w ruchu kolejowym. Przez cały czas funkcjonowania stoisk pasażerowie będą mogli zadawać pytania. Wszelkie informacje
i porady będzie można uzyskać bezpłatnie.

Po raz kolejny postanowiliśmy zorganizować akcję, która w okresie zwiększonej częstotliwości wyjazdów przypomni pasażerom-konsumentom o ich prawach oraz do kogo mogą zwrócić się po bezpłatną pomoc w razie kłopotów – mówi Piotr Stańczak, Dyrektor ECK w Polsce - Wydarzenie tego typu jest organizowane w czerwcu br. także przez większość spośród 30 centrów Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) – dodaje.

Patronat nad wydarzeniem objęli: Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

Harmonogram akcji:

  • 10.00 – 15.00 Porady konsumenckie ECK i UTK w hali głównej Dworca Centralnego
  • 10.00 – 15.00 Porady konsumenckie ECK na lotnisku Warszawa Modlin

 

Dyżur Prasowy:

Dyżur prasowy odbędzie się w dniu wydarzenia w Centrum Informacyjnym ECK w Centrum Konferencyjnym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przy pl. Powstańców Warszawy 1 (pok.1.5.), w godz. 10.00-12.00.

 

Więcej informacji o prawach pasażera:  

do góry