Nawigacja

Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Dzień Pasażera na Dworcu Centralnym w Warszawie

16.12.2011

 Warszawa, 15 grudnia 2011 r.

 

 

Wizyta przedstawicieli Komisji Europejskiej – Dyrekcji Generalnej
ds. Transportu i Mobilności oraz Akcja „Dzień Pasażera”.

 

W dniu 15 grudnia br. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego Krzysztof Jaroszyński oraz Wiceprezes ds. Regulacji Rynku Kolejowego Krzysztof Dyl spotkali się z Panią Meglena Kuneva, byłą komisarz ds. konsumentów, a obecnie specjalnym doradcą wiceprzewodniczącego Siima Kallasa w zakresie praw pasażera. Głównym celem wizyty była dyskusja dotycząca bieżących aspektów ochrony praw pasażerów.

Pierwsza część spotkania z Panią Komisarz Kuneva odbyła się na Dworcu Centralnym w Warszawie. Tego dnia  pracownicy Departamentu Praw Pasażerów oraz Departamentu Regulacji Transportu Kolejowego przeprowadzali w tym miejscu kolejną edycję Akcji „Dzień Pasażera”. Dodatkowym, nowym elementem wprowadzonym do akcji, która odbyła się na Dworcu Centralnym w Warszawie była informacja o nowo powstałej stronie UTK: www.pasazer.info.pl. W każdej z rozdanych 350 ulotek znalazł się dodatek informujący o adresie strony oraz zaproszenie do jej odwiedzenia oraz skomentowania jej zawartości. 

Strona www.pasazer.info.pl to istniejący od niespełna miesiąca portal adresowany głównie do indywidualnych użytkowników pociągów oraz miłośników transportu kolejowego. Zawiera informacje dotyczące pasażerskich przewozów kolejowych. Pomysłodawcami i administratorami wspomnianej witryny są pracownicy Urzędu Transportu Kolejowego. Strona uruchomiona została przez UTK z myślą o usprawnieniu kontaktów Urzędu z pasażerami, zwiększanie ich wiedzy na temat przysługujących im praw i dostarczanie informacji niezbędnych wszystkim podróżującym. Na stronie znajdują się między innymi wiadomości na temat rozkładów jazdy, przepisów prawa przewozowego, sposobach rozwiązywania sporów z przewoźnikami, możliwościach złożenia skargi, jak również bieżące informacje na temat udogodnień dla osób z niepełnosprawnością w pociągach i na stacjach. Przedstawiono też oferty przewoźników wąskotorowych i ogłoszono konkurs rysunkowy dla młodszych pasażerów. Za pośrednictwem strony można ocenić jakość świadczonych przez przewoźników usług oraz zgłaszać nieprawidłowości i skargi dotyczące funkcjonowania przewozów kolejowych. Witryna dostępna jest także w wersji mobilnej, przeznaczonej dla użytkowników telefonów komórkowych.

            Podczas najnowszej akcji na Dworcu Centralnym pasażerowie z chęcią brali ulotki, aby zapoznać się ze swoimi prawami i zadawali wiele pytań dotyczących sytuacji związanych z przestrzeganiem praw pasażerów. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z pasażerami, pracownicy Urzędu mogli bliżej poznać ich problemy związane z  korzystaniem z transportu kolejowego. Mamy nadzieję, że kilkaset rozdanych ulotek zaowocuje wieloma wejściami na naszą stronę,  jak również przyniesie szereg konstruktywnych uwag, które pomogą w jej rozwijaniu.

do góry