Nawigacja

Wydarzenia

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Postępowanie administracyjne wobec PKP Intercity

19.07.2016

15 lipca br. Prezes Urzędu Transportu wszczął postępowanie administracyjne wobec spółki PKP Intercity za względu na niedopełnienie przez przewoźnika obowiązku zapewnienia osobom niepełnosprawnym nieodpłatnej pomocy w trakcie wsiadania i wysiadania oraz przejazdu pociągiem na trasie Słupsk–Wrocław Główny w dniu 18 czerwca br.

Jest to już kolejne postępowanie administracyjne wszczęte w odpowiedzi na powtarzające się nieprawidłowości w transporcie kolejowym związane z naruszeniem przepisów dotyczących osób niepełnosprawnych lub osób o ograniczonej możliwości ruchowej.   

Zgodnie z obowiązującymi przepisami Prezes UTK stoi na straży praw pasażerów w transporcie kolejowym, w tym nadzoruje przestrzeganie przepisów Rozporządzenia (WE) Nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz. Urz. EU L 315 z 03.12.2007 r. ze zm.).

Stosownie do art. 23 oraz art. 24 lit. a) tego rozporządzenia, przedsiębiorstwo kolejowe zapewnia osobie niepełnosprawnej lub o ograniczonej sprawności ruchowej nieodpłatną pomoc w pociągu oraz podczas wsiadania i wysiadania, pod warunkiem że zostało powiadomione o potrzebie udzielenia pomocy przynajmniej 48 godzin przed podróżą. Pomoc oznacza umożliwienie dostępu osobom niepełnosprawnym w pociągu do takich samych usług z jakich mogą korzystać pozostali pasażerowie.

Podróżny zgłaszający potrzebę udzielenia pomocy, może poinformować Prezesa UTK za pośrednictwem kanałów komunikacji wskazanych na stronie internetowej www.pasazer.utk.gov.pl o fakcie ww. zgłoszenia. Prezes UTK w ramach przysługujących mu uprawnień rozpocznie działania nadzorczo-kontrolne wobec przedsiębiorców kolejowych w celu monitorowania czy pomoc osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej udzielana jest prawidłowo.

do góry