W przypadku zauważenia błędu lub niepoprawnego działania aplikacji należy napisać wiadomość e-mail opisującą sytuację na adres: maszynista.gov-pomoc@utk.gov.pl. Zgłoszenie takie powinno zawierać:
- zrzuty ekranu obrazujące problem
- następujące informacje:
- Imię i nazwisko osoby zgłaszającej
- Kiedy wystąpił błąd? (dzień i godzina)
- W jakiej funkcjonalności systemu wystąpił błąd? (np. Rejestr Świadectw)
- Przy jakim działaniu nastąpił błąd? (np. drukowanie świadectwa maszynisty) + krótki opis ścieżki wystąpienia błędu
- Jak system zareagował na próbę podjęcia działania? (wyświetlenie komunikatu, brak reakcji)
- Jaki był oczekiwany efekt? (podpisanie formularza, wydruk dokumentu)
- Użyta przeglądarka, wersja przeglądarki i system operacyjny, w trakcie kiedy wystąpił błąd
- Jakiekolwiek inne specyficzne okoliczności, w których błąd występuje lub nie występuje
- Czy błąd jest powtarzalny ? (występuje zawsze przy danej operacji / występuje czasem np. 1 raz na 3 próby)
Przykład uzupełnionego formularza