Nawigacja

logo Funduszy Europejskich

Projekt „Poprawa bezpieczeństwa kolejowego poprzez budowę Systemu Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów”

Symulatory pojazdów kolejowych

Kabina symulatorów

Kabiny symulatorów zamontowane są na wykonanej na zamówienie platformie ruchu o 6 stopniach swobody zapewniającej odwzorowanie rzeczywistego ruchu kabiny podczas symulacji.

Platformy ruchu wykorzystują siłowniki elektryczne zbudowane w technologii ruchu liniowego dzięki czemu są one w pełni zoptymalizowane oraz ciche. Do najważniejszych cech tego rozwiązania można zaliczyć:

  • precyzyjne pozycjonowanie
  • odporność na przeciążenia
  • wibracje w czasie rzeczywistym
  • niezwykle cicha praca
  • łatwy montaż
  • niższe koszty utrzymania i eksploatacji
  • dokładniejsze niż urządzenia pneumatyczne czy hydrauliczne
  • większa elastyczność i możliwość synchronizacji ruchu

Konstrukcja i wyposażenie kabiny, sposób zabudowy oraz zastosowane materiały i podzespoły spełniają wymagania aktualnych norm bezpieczeństwa przeciwpożarowego i palności. Dotyczy to również powłok malarskich i instalacji elektrycznej.

Wygląd oraz wyposażenie wnętrza kabiny maszynisty są zgodne z technicznymi specyfikacjami interoperacyjności dla lokomotyw i taboru pasażerskiego (TSI Loc&Pas) oraz normą PN-EN 16186 lub kartą UIC 651, dotyczącymi wyglądu kabiny maszynisty pojazdu trakcyjnego oraz regułami i wytycznymi projektowania w celu zapewnienia porównywalnych (tzn. nie gorszych) warunków pracy dla osoby egzaminowanej, szczególnie pod względem widoczności i operatywności ekranów, przełączników i wskaźników w kabinie w każdych warunkach działania (dzień, noc, światło naturalne lub sztuczne), wymaganych wymiarów gabarytowych, ergonomii, wentylacji, temperatury wewnętrznej, co potwierdził Instytut Kolejnictwa w procesie produkcji;

Kabina maszynisty posiada oddzielny układ ogrzewania i wentylacji oraz klimatyzacji.

do góry