W jakich przypadkach?
W przypadku zmiany adresu bądź w przypadku zmiany nazwy (za wyjątkiem zmiany formy prawnej)
Kto?
Podmiot posiadający ważny certyfikat zgodności dla podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie ECM lub certyfikat zgodności w zakresie funkcji utrzymania
Co zrobić?
Złożyć wniosek (wzór wniosku) wraz z wymaganymi załącznikami.
Pamiętaj o tym, by złożone przez Ciebie dokumenty były właściwie podpisane. Jeżeli występujesz w imieniu spółki, to pamiętaj o obowiązujących zasadach reprezentacji.
Gdzie?
Wniosek możesz złożyć osobiście w Centrali UTK (Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, (02 – 305 Warszawa) lub jednym z Oddziałów Terenowych UTK.
Dokładne dane teleadresowe oddziałów terenowych znajdziesz na dole strony internetowej po kliknięciu w interesującą Cię jednostkę.
Możesz również wysłać wniosek pocztą. Nie zapomnij wówczas dołączyć potwierdzenia opłaty za wniosek!
Wniosek można złożyć również za pośrednictwem platformy ePUAP. Pamiętaj jednak o tym, żeby dokumenty składane za pośrednictwem ePUAP były podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
Ile zapłacisz?
Opłatę z tytułu wydania decyzji o zmianie adresu bądź zmiany nazwy, w wysokości 10 zł należy wnieść - na rachunek bankowy organu podatkowego, zgodnie z właściwością miejscową składanego wniosku.
W przypadku złożenia dokumentu w oddziałach terenowych UTK przedmiotowa opłata powinna być dokonana na rachunek bankowy właściwego ze względu na miejsce złożenia dokumentu organu podatkowego. Przykładowo składając wniosek w Warszawie wnosisz opłatę do Centrum Obsługi Podatnika Urzędu m. st. Warszawy, ul. Obozowa 57, 01-161 Warszawa.
Wysokość opłaty jest uregulowana ustawowo, a obowiązek jej wniesienia wynika z art. 1 ust. 1 pkt 1 lit a) ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
W zależności od treści wniosku odpowiednio opisz przelew:
Tytuł: opłata skarbowa za zmianę nazwy podmiotu w decyzji wydającej certyfikat nr ______
Tytuł: opłata skarbowa za zmianę adresu podmiotu w decyzji wydającej certyfikat nr ______
Opłaty za pełnomocnictwo
W przypadku złożenia dokumentu pełnomocnictwa wnieś opłatę skarbową na rachunek bankowy organu podatkowego, zgodnie z właściwością miejscową.
Ile będziesz czekać?
Na rozpatrzenie wniosku o zmianę nazwy lub adresu w certyfikacie zgodności dla podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie ECM lub certyfikacie zgodności w zakresie funkcji utrzymania będziesz czekał do 1 miesiąca. Powinieneś jednakże pamiętać, że każda sprawa ma charakter indywidualny i faktyczny czas jej rozpatrzenia może być dłuższy niż wskazany powyżej.
Powiązane usługi
- przedłużenie certyfikatu ECM;
- wydanie nowego certyfikatu ECM;
- dobrowolna certyfikacja (dla podmiotów spełniających kryteria funkcji innych niż funkcja zarządzania).