Nawigacja

logo SDG Czym jest Jednolity Portal Cyfrowy?

Infrastruktura kolejowa objęta TSI

1. podsystem strukturalny infrastruktura:

  • rozjazdu kolejowego,
  • skrzyżowania torów kolejowych,
  • podkładu, szyny lub systemu przytwierdzeń (nieocenianych jako składnik interoperacyjności np. podkład stalowy, podkład na krótkich odcinkach torów specjalnego przeznaczenia zgodnie z pkt 5.2 TSI INF),
  • mostownicy,
  • podpory blokowej;

2. podsystem strukturalny energia:

  • dławika torowego,
  • linek dławikowych,
  • wyłącznika szybkiego,
  • systemu sieci powrotnej;

3. podsystem strukturalny sterowanie – urządzenia przytorowe:

  • stacyjnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
  • urządzeń sterowania rozrządem, w tym hamulca torowego,
  • urządzeń blokady liniowej,
  • systemu zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych,
  • urządzeń do wykrywania stanów awaryjnych pojazdów kolejowych podczas biegu pociągu oraz nieprawidłowości załadunku wagonów,
  • urządzeń kontroli niezajętości torów i rozjazdów (obwodów torowych, liczników osi),
  • urządzeń do przestawiania lub kontrolowania ruchomych elementów rozjazdu kolejowego,
  • sygnalizatora kolejowego,
  • urządzeń łączności przewodowej i bezprzewodowej, w tym zapowiadawczej, strażnicowej i stacyjno-ruchowej, z wyjątkiem urządzeń cyfrowego systemu łączności radiowej (GSM-R),
  • urządzeń łączności bezprzewodowej, w tym pociągowej, manewrowej, drogowej i utrzymania, z wyjątkiem urządzeń cyfrowego systemu łączności radiowej (GSM-R),
  • rejestratora rozmów związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego,
  • urządzeń oddziaływania tor - pojazd,
  • urządzeń kontroli prowadzenia pociągu,
  • systemu telewizji użytkowej przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego,
  • systemu zdalnego sterowania ruchem kolejowym.

Wymagania umożliwiające spełnienie wymagań zasadniczych zawarte zostały w Liście Prezesa UTK.

do góry