Nawigacja

Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Efekty akcji „Dzień Pasażera” w Warszawie i Krakowie

07.11.2011

Prawie tysiąc osób skorzystało z porad prawnych udzielanych przez pracowników Urzędu Transportu Kolejowego podczas pierwszego „Dnia Pasażera”- akcji edukacyjnej prowadzonej przy wsparciu Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Na Dworcu Centralnym w Warszawie  oraz Dworcu Głównym w Krakowie pracownicy Urzędu Transportu Kolejowego udzielali pasażerom bezpłatnych porad prawnych, rozdawali ulotki informacyjne oraz gadżety.

Najczęściej zadawane pytania przez podróżnych: kiedy pasażerowi należy się odszkodowanie za opóźnienie lub odwołanie pociągu?,

jakie prawa przysługują pasażerom niepełnosprawnym lub o ograniczonej sprawności ruchowej?,

do kogo pasażer powinien złożyć skargę?,

co zrobić, gdy przewoźnik nie odpowie na reklamację lub ją odrzuci?. 

Akcja „Dzień Pasażera” zapoczątkowała działalność informacyjno-doradczą dla pasażerów rynku kolejowego. Urząd Transportu Kolejowego planuje kolejne takie przedsięwzięcia.
 

Wiecej na stronie www.zachowajbilet.pl

do góry