W jakich przypadkach?
Jeżeli jesteś zarządcą infrastruktury zwolnionym z obowiązku posiadania autoryzacji bezpieczeństwa i wprowadziłeś zmiany w zatwierdzonych w przeszłości przez Prezesa UTK przepisach wewnętrznych.
Kto?
Zarządca infrastruktury zwolniony z obowiązku posiadania autoryzacji bezpieczeństwa, który opracuje i wdroży własne przepisy wewnętrzne, i zastąpi nimi instrukcje zatwierdzone przez Prezesa UTK. Pamiętaj, że z wnioskiem o wygaszenie decyzji zatwierdzającej przepis wewnętrzny może wystąpić wyłącznie podmiot, na rzecz którego przepis ten został zatwierdzony.
Co zrobić?
Jeżeli jesteś zarządcą infrastruktury zwolnionym z obowiązku posiadania autoryzacji bezpieczeństwa i opracowałeś własne instrukcje, które zostały wdrożone w miejsce wcześniej zatwierdzonych przez Prezesa UTK przepisów, złóż wniosek o wygaszenie nieaktualnych już decyzji zatwierdzających przepisy wewnętrzne.
Pamiętaj, by we wniosku wskazać numer decyzji zatwierdzającej dany przepis, jego nazwę oraz datę wydania.
Co przygotować?
By skutecznie złożyć wniosek o wygaszenie decyzji, powinieneś:
- złóż wniosek o wygaszenie decyzji wskazując jej numer i nazwę instrukcji, a także datę wydania wraz z krótkim uzasadnieniem
- zaznacz we wniosku, jakimi przepisami wewnętrznymi (opracowanymi na własną rzecz) będziesz się posługiwał po wygaszeniu decyzji Prezesa UTK.
Pamiętaj, by złożone przez Ciebie dokumenty były właściwie podpisane, przez ustanowionego w sprawie pełnomocnika, którego pełnomocnictwo zostanie złożone wraz z wnioskiem, lub przez osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu zgodnie np. z Krajowym Rejestrem Sądowym.
Gdzie?
Wniosek możesz złożyć osobiście, od poniedziałku do piątku w godz. 8.15 - 16.15, w siedzibie Centrali UTK (Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, 02‑305 Warszawa) lub jednego z Oddziałów Terenowych UTK. Możesz również wysłać wniosek drogą pocztową.
Dokładne dane teleadresowe Oddziałów Terenowych znajdziesz na dole strony internetowej po kliknięciu w interesującą Cię jednostkę.
Ile zapłacisz?
Wpłać 10 zł z tytułu wydania decyzji administracyjnej do Centrum Obsługi Podatnika Miasta Stołecznego Warszawy na rachunek bankowy organu podatkowego.
Jeśli w sprawie o wygaszenie decyzji ustanowiłeś pełnomocnika, to powinieneś pamiętać o złożeniu:
- dokumentu pełnomocnictwa;
- dowodu uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł od udzielonego pełnomocnictwa.
W przypadku złożenia dokumentu pełnomocnictwa wnieś opłatę skarbową na rachunek bankowy organu podatkowego, zgodnie z właściwością miejscową.
Ile będziesz czekać?
Na rozpatrzenie wniosku o wygaszenie decyzji będziesz czekał około 4 miesięcy. Powinieneś jednak pamiętać, że każda sprawa ma charakter indywidualny i faktyczny czas jej rozpatrzenia może być dłuższy niż czasu niż wskazany powyżej.
Powiązane usługi
Wygaszenie przepisów wewnętrznych zatwierdzonych dla użytkowników bocznic kolejowych;
Wygaszenie przepisów wewnętrznych zatwierdzonych dla zarządcy infrastruktury, zwolnionego z obowiązku posiadania autoryzacji bezpieczeństwa,
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2021 r. w sprawie opłat pobieranych przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego (Dz. U. z 2021 r., poz. 1358);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 r., Nr 187, poz. 1330);
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 15 lipca 2021 r. w sprawie w sprawie autoryzacji bezpieczeństwa i świadectw bezpieczeństwa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1320)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.