Nawigacja

CEMM w centrum zainteresowania

07.07.2022

Tworzone przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów zacznie działać od 2023 r. Trwa przygotowanie symulatorów i sal egzaminacyjnych na przyjęcie pierwszych kandydatów na maszynistów. Dwa tygodnie temu w CEMM odbyło się wyjazdowe posiedzenie Sejmowej Komisji Infrastruktury. Ostatnio symulatory przetestował również Prezes polskiego producenta taboru kolejowego.

Prezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający w spółce Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Krzysztof Zdziarski odwiedził Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów UTK w Warszawie. Po nowym obiekcie gościa oprowadzał Prezes Urzędu Transportu Kolejowego dr inż. Ignacy Góra. Prezes PESA Bydgoszcz miał okazję sprawdzić swoje umiejętności podczas testu egzaminacyjnego dla maszynistów na symulatorze elektrycznego zespołu trakcyjnego.

„Dzięki takim działaniom jak powstające Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów z pewnością rośnie prestiż zawodu maszynisty i jestem przekonany, że wzrośnie również bezpieczeństwo systemu kolejowego. Z punktu widzenia producenta taboru bardzo ważne jest to, że symulatory zainstalowane w CEMM mają uniwersalne pulpity, czyli kandydaci na maszynistów będą mogli zdawać egzamin niezależnie od pojazdu na jakim się wcześniej szkolili – mówił Krzysztof Zdziarski, Prezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający w spółce Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz.

Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów, które zacznie działać od 2023 roku ma siedzibę przy Alejach Jerozolimskich 211 w Warszawie. Na nieomal 1000 m2 znajdują się dwie sale pozwalające na egzaminowanie 75 osób dziennie oraz trzy symulatory pojazdów kolejowych. Do dyspozycji zdających będzie lokomotywa elektryczna, elektryczny zespół trakcyjny oraz lokomotywa manewrowa, wyposażone w zunifikowane pulpity. W symulatorach wykorzystane będzie odwzorowanie ponad 5 000 km rzeczywistych tras kolejowych.

Cała obsługa procesu egzaminowania realizowana będzie w pełni elektronicznie. Zapisy na egzaminy oraz wnioski o wydanie licencji maszynisty będą realizowane przez Internet. Testy egzaminacyjne na licencje i świadectwo maszynisty będą przeprowadzane komputerowo w siedzibie CEMM.

Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów od 2023 r. będzie głównym ośrodkiem egzaminacyjnym dla osób wchodzących do zawodu maszynisty, czyli ubiegających się o licencję i świadectwo maszynisty. Zapewni miarodajne, porównywalne i powtarzalne prowadzenie egzaminów różnych kategorii egzaminacyjnych.

  • Po lewej stronie zdjęcia Prezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający w spółce Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Krzysztof Zdziarski obok niego Prezes Urzędu Transportu Kolejowego dr inż. Ignacy Góra w pomieszczeniu do obsługi symulatorów. Po prawej stronie zdjęcia ekrany a na nich wyświetlany obraz z symulatorów
    Prezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający w spółce Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Krzysztof Zdziarski odwiedził Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów UTK w Warszawie. Po nowym obiekcie gościa oprowadzał Prezes Urzędu Transportu Kolejowego dr inż. Ignacy Góra
  • Prezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający w spółce Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Krzysztof Zdziarski podczas jazdy testowej na symulatorze
    „Dzięki takim działaniom jak powstające Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów z pewnością rośnie prestiż zawodu maszynisty i jestem przekonany, że wzrośnie również bezpieczeństwo systemu kolejowego..." - mówił Krzysztof Zdziarski, Prezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający w spółce Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz
  • Prezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający w spółce Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Krzysztof Zdziarski oraz Prezes Urzędu Transportu Kolejowego dr inż. Ignacy Góra podczas jazdy testowej na symulatorze.
    Prezes PESA Bydgoszcz miał okazję sprawdzić swoje umiejętności podczas testu egzaminacyjnego dla maszynistów na symulatorze elektrycznego zespołu trakcyjnego

Projekt „Poprawa bezpieczeństwa kolejowego poprzez budowę Systemu Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów” współfinansowany jest z Funduszy Europejskich ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Otrzymał dofinansowanie w kwocie 39 mln zł.



Polecamy

do góry