Nawigacja

  • Infolinia w sprawie licencji maszynisty (9:00-16:00): 22 749 14 70

Aktualności dla maszynistów

logo login.gov.pl Zaloguj się i wypełnij wniosek o wydanie licencji maszynisty w aplikacji

Nowy Dyrektor CEMM

01.12.2022

Decyzją Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, Ignacego Góry, Grzegorz Prusik objął stanowisko Dyrektora Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów. Od 2023 r. w CEMM przeprowadzane będą egzaminy na licencję i świadectwo maszynisty, prowadzony będzie również Krajowy Rejestr Maszynistów i Prowadzących Pojazdy Kolejowe. Centrum wyposażone jest w trzy symulatory pojazdów kolejowych. Urządzenia są jednymi z najnowocześniejszych w Europie.

Grzegorz Prusik przez całe życie zawodowe związany jest z koleją. Przez wiele lat był maszynistą i maszynistą instruktorem. O jego zamiłowaniu do prowadzenia pociągów może świadczyć, to że prace na stanowiskach kierowniczych w spółkach kolejowych łączył z byciem czynnym maszynistą. W Urzędzie Transportu Kolejowego pracuje od 2018. Był Dyrektorem Departamentu Personelu i Przepisów – nowo utworzonego Departamentu w strukturach UTK. Z powodzeniem łączył prace związane z bieżącą realizacją spraw Departamentu oraz prowadzeniem projektu utworzenia Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów. Następnie został przeniesiony na stanowisko Dyrektora Departamentu Monitorowania i Bezpieczeństwa.

„Jestem przekonany, że doświadczenie zawodowe Dyrektora CEMM związane z praktycznymi aspektami pracy maszynisty będzie owocowało w pracy na nowym stanowisku. Wielu pracowników to osoby będące maszynistami instruktorami, do niedawna szkolące i egzaminujące przyszłych maszynistów - to daje gwarancję, że CEMM sprawdzi się nie tylko w teorii ale również w praktyce, a egzaminy w sposób odpowiedni zweryfikują wiedzę i umiejętności przyszłych maszynistów” – stwierdził powołując Dyrektora CEMM, dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

CEMM powstało z uwagi na zmianę przepisów, w wyniku których od 2023 r. egzaminy na maszynistę będą państwowe. Będzie je przeprowadzał Prezes UTK z wykorzystaniem trzech nowoczesnych symulatorów. Dzięki wprowadzonym zmianom, egzaminy będą przeprowadzane w sposób jednolity i bezstronny, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa systemu kolejowego w Polsce.

 

Projekt „Poprawa bezpieczeństwa kolejowego poprzez budowę Systemu Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów” współfinansowany jest z Funduszy Europejskich ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Otrzymał dofinansowanie w kwocie 40 897 072,39 zł.



Polecamy

do góry