Zgodnie z artykułem 36h ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK prowadzi rejestr obiektów infrastruktury usługowej. Aplikacja przeznaczona jest do ewidencjonowania danych o obiektach oraz upowszechniania informacji o warunkach ich udostępniania.
Jakie dane znajdą się w rejestrze?
- nazwa podmiotu, jego siedziba i adres albo imię, nazwisko i adres zamieszkania:
- właściciela obiektu,
- zarządzającego obiektem,
- operatora;
- sieci kolejowe, z którymi obiekt jest połączony;
- zakres usług, które mogą być świadczone w obiekcie.
Kto przekazuje dane do rejestru?
Operatorzy obiektów mają obowiązek przekazywania Prezesowi UTK danych o obiektach a także ich bieżącej aktualizacji.
Gdzie wprowadzać i modyfikować dane z rejestru?
Aby zarejestrować nowy obiekt lub wprowadzić zmiany w danych już istniejącego należy wejść na stronę https://roiu.utk.gov.pl/login i dokonać rejestracji lub zalogować się na konto.
Na co zwrócić szczególną uwagę?
Szczególną uwagę należy zwrócić na obowiązek wprowadzenia linku do obowiązującego regulaminu udostępniania obiektu infrastruktury usługowej.