Nawigacja

Analizy i opracowania

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Punktualność przewozów pasażerskich w I kwartale 2012 roku.

29.05.2012

 

W I kwartale 2012 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskich wyniosła 94,09% (względem 89,83% w całym 2011 roku). Średni czas opóźnień pociągów z włączeniem opóźnień do 5 minut wyniósł 7 minut 16 sekund. Licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 392 tysiące tras. Liczba pociągów, które w I kwartale 2012 roku nie dotarły do stacji docelowej o czasie wyniosła 108,2 tysiąca. W tej liczbie 78,6% (85,1 tys.) stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut. Pociągi opóźnione od 5 do 60 minut stanowiły 20% (21,6 tys.), od 1 do 2 godzin 1% (1,1 tys.) oraz powyżej 2 godzin 0,35% (380). W I kwartale 2012 roku liczba pociągów odwołanych wyniosła 1,1 tysiąca, co stanowiło 0,28% wszystkich uruchomionych pociągów.

 

Poziom punktualności przewoźników pasażerskich (opóźnienia powyżej 5 minut)

 

I kwartał 2012

rok 2011

ogółem

94,09%

89,83%

PKP Intercity

85,78%

77,00%

Przewozy Regionalne

94,73%

89,43%

Koleje Mazowieckie - KM

89,89%

90,01%

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście

98,67%

98,18%

Szybka Kolej Miejska w Warszawie

92,97%

93,42%

Warszawska Kolej Dojazdowa

99,50%

99,50%

Koleje Dolnośląskie

96,13%

93,82%

Koleje Śląskie

94,31%

81,45%

Koleje Wielkopolskie

96,91%

90,73%

Arriva RP

96,85%

91,06%

UBB GMBH

99,20%

98,69%

Źródło danych: PKP PLK, PKP SKM w Trójmieście, Warszawska Kolej Dojazdowa, UBB Polska.

 

Do analizy wskaźnika punktualności przewozów pasażerskich przyjęto pociągi, które dotarły do stacji docelowej z opóźnieniem przekraczającym 5 minut. Wskaźnik punktualności na przybyciu jest ilorazem liczby pociągów, które dotarły do stacji docelowej o czasie (w tym opóźnionych do 5 minut) i liczby wszystkich uruchomionych przez przewoźników kolejowych.

W I kwartale 2012 roku poziom punktualności w Polsce był wyższy niż np. w Wielkiej Brytanii, gdzie wyniósł 92,1%. Do wyliczenia powyższego wskaźnika brytyjski zarządca infrastruktury Network Rail przyjmował większą tolerancję opóźnień pociągów, w tym w komunikacji regionalnej - przekraczających 5 minut, w komunikacji dalekobieżnej - 10 minut.

Aktualne i archiwalne dane dotyczące punktualności kursowania pociągów pasażerskich znajdą Państwo na poniższych stronach internetowych Urzędu:

Punktualność przewozów pasażerskich w 2012 roku (link).

Punktualność przewozów pasażerskich w 2011 roku (link).

 

Departament Regulacji Rynku Kolejowego

Wydział Analiz

sprawozdawczosc@utk.gov.pl

tel. 22 630-18-44, 22 630-18-64

do góry