Jechałeś pociągiem EIC? W pociągu nie było klimatyzowanego wagonu lub zamiast przedziału z sześcioma miejscami były przedziały ośmiomiejscowe? Złóż reklamację do PKP Intercity. Przewoźnik wypłaci rekompensatę w postaci bonu o wartości 25% należności za przejazd. UWAGA! Spółka zastrzega, że za każdym razem sprawy rozpatrywane są indywidualnie i w ramach decyzji handlowych.
Reklamacje można złożyć:
- osobiście w Centrum Obsługi Klienta (COK) lub w każdej kasie biletowej upoważnionej do sprzedaży biletów PKP Intercity (oznaczonej logotypem PKP Intercity) - lista kas (kliknij)
- listownie lub mailowo.
Reklamacja powinna zawierać:
1) datę sporządzenia;
2) nazwę i adres przewoźnika;
3) imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) składającego reklamację;
4) tytuł reklamacji wraz z uzasadnieniem;
5) kwotę roszczenia oddzielnie dla każdego dokumentu przewozu;
6) wykaz załączonych dokumentów;
7) podpis osoby uprawnionej do wniesienia reklamacji.
Do reklamacji dołącz – odpowiednio do przedmiotu roszczenia – oryginały dokumentów dotyczących zawarcia umowy przewozu (w szczególności bilet na przejazd) oraz oryginały lub potwierdzone kopie innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia, w tym dokumentów poświadczających uprawnienia do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów.
Jeżeli wniesiona reklamacja nie spełnia wymaganych warunków, przewoźnik poprosi, abyś uzupełnił dokumentację w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie dokumentów spowoduje, że reklamacja nie zostanie rozpatrzona. Za datę wniesienia reklamacji przyjmuje się datę otrzymania przez przewoźnika uzupełnionej reklamacji.