Nawigacja

Skargi i reklamacje

Informacja

Strona posiada nowszą wersję

Kliknij tutaj, aby przejść dalej

Jeśli nie poniosłeś strat finansowych, ale chcesz zgłosić uwagi, skargi czy wnioski:

  • dotyczące personelu spółki kolejowej czy np. podróży pociągiem – napisz do danej spółki;
  • dotyczące dworców kolejowych – napisz za pośrednictwem formularza lub wyślij wiadomość na adres kontakt@pkp.pl (Polskie Koleje Państwowe S.A.);
  • związane z remontem torów, peronami, komunikatami megafonowymi i informacją pasażerską – napisz za pośrednictwem formularza (PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.).

Każda spółka ma 1 miesiąc na przygotowanie odpowiedzi. Jeśli odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca lub wcale jej nie otrzymasz, napisz do nas – kontakt do UTK.

Zauważyłeś pociąg jadący z otwartymi drzwiami, niedziałającą sygnalizację na przejeździe kolejowym lub inną niepokojącą sytuację? Uważasz, że zostały naruszone prawa pasażerów, w tym osób o ograniczonej możliwości poruszania się? W takich przypadkach napisz bezpośrednio do nas.

Poniosłeś straty finansowe i chcesz zgłosić problem dotyczący zakupu biletu lub podróży pociągiem?

W pierwszej kolejności zwróć się do spółki kolejowej (przewoźnika). Ma ona 30 dni na przygotowanie odpowiedzi. Gdy odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca lub wcale jej nie otrzymasz, możesz skontaktować się z nami. Podmiotem, który może pomóc Ci w rozwiązaniu sporu z przedsiębiorcą w takim przypadku jest Rzecznik Praw Pasażera Kolei. Więcej informacji na ten temat postępowania przed Rzecznikiem oraz dane kontaktowe znajdziesz na stronie internetowej www.pasazer.gov.pl.

W przypadku wątpliwości co do wyboru właściwej ścieżki służymy pomocą. Chętnie odpowiemy także na inne pytania dotyczące praw pasażerów – tu znajdziesz dane teleadresowe Urzędu.

Odpowiedzi na najczęściej nurtujące pytania

 

do góry