Przewoźnik kolejowy specjalizujący się w krajowych i międzynarodowych przewozach dalekobieżnych. Firma powstała w 2001 roku w ramach reformy Przedsiębiorstwa PKP.
Dane
"PKP Intercity" S.A.
Al. Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
Infolinia i informacja
(+48) 22 322 22 22 – koszt połączenia zgodny z taryfą operatora
Pytania dotyczące komunikacji krajowej lub zagranicznej można również kierować za pomocą formularza on-line dostępnego na stronie: https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje/kontakt/
Obszar działalności przewoźnika
Cały kraj i przewozy w relacjach międzynarodowych.
Sprzedaż biletów
w kasach biletowych |
kasy własne PKP Intercity oraz kasy POLREGIO, Kolei Mazowieckich, Kolei Śląskich, Kolei Wielkopolskich, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, niektóre kasy Kolei Dolnośląskich (szczegóły dotyczące lokalizacji i godzin otwarcia kas na stronach internetowych przewoźników) |
sprzedaż internetowa |
www.intercity.pl www.bilkom.pl www.koleo.pl www.e-podroznik.pl www.jakdojade.pl www.biletynakolej.pl |
sprzedaż przez komórkę |
aplikacje: PKP INTERCITY - Kupuj bilety, SkyCash, Bilkom, Koleo, e-Podróżnik, mPay |
sprzedaż biletów na pokładzie pociągów |
Tak, z wyjątkiem pociągów EIP (Express InterCity Premium), na przejazd którymi bilet należy kupić przed rozpoczęciem podróży. W pociągach kategorii TLK/IC uruchamianych elektrycznymi lub spalinowymi zespołami trakcyjnymi (np. Dart, Flirt) obowiązuje bezwzględna rezerwacja miejsc do siedzenia, dlatego decydując się na zakup biletu u obsługi należy przed wejściem do pojazdu uzyskać informację od drużyny konduktorskiej o dostępności miejsc i możliwości odbycia podróży. W przeciwnym wypadku, gdy nie będzie możliwości wydania biletu z rezerwacją konkretnego miejsca do siedzenia, obsługa naliczy opłatę dodatkową jak za przejazd bez biletu. Pociągi TLK/IC, w których obowiązują takie zasady, są oznaczone w rozkładzie jazdy piktogramem „rezerwacja obowiązkowa” [R] i na przejazd nimi przewoźnik nie prowadzi sprzedaży biletów bez gwarancji miejsca do siedzenia. Płatność kartą i gotówką |
w automatach biletowych |
automaty biletowe zlokalizowane na wybranych stacjach (szczegóły dotyczące lokalizacji biletomatów na stronie internetowej przewoźnika) |
Skargi i reklamacje
Składanie skarg i reklamacji do "PKP Intercity" S.A.
Formularz skargowo-reklamacyjny "PKP Intercity" S.A.
W przypadku składania reklamacji pamiętaj o zachowaniu biletu!
Zagubiony bagaż
Informacje nt. miejsc i numerów do kontaktu w sprawie rzeczy zagubionych na stronie internetowej przewoźnika.