Jak podróżni oceniają polską kolej?
27 kwietnia 2014 roku w holu głównym katowickiego dworca odbyła się kolejna edycja kampanii.
Podczas spotkania po raz trzeci przeprowadzono badanie opinii, w którym wzięło udział 110 osób. Najwięcej ankietowanych poruszało się koleją w celach służbowych 1-3 razy w miesiącu (35 proc.). Według wskazań pasażerów pozytywne aspekty podróży koleją to przede wszystkim łatwość zakupu biletów, komfort podróży, poczucie bezpieczeństwa na dworcu oraz jakość usług handlowych i udogodnienia na dworcu. Jeśli chodzi o dwie ostatnie kwestie, to prawdopodobnie dużą rolę odegrał fakt, że katowicki dworzec jest obecnie jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w kraju. Wyraźnie złe oceny otrzymały: integracja kolei z innymi usługami transportowymi, system rozpatrywania skarg przez przewoźników kolejowych oraz częstotliwość kursowania pociągów.