Nawigacja

Częstochowa

Dzień Pasażera w Częstochowie

24 maja 2017 r. odbyła się cykliczna akcja informacyjna Dzień Pasażera na dworcu w Częstochowie.

Pasażerowie kolei dowiedzieli się o szczegółach dotyczących podróży pociągiem i mieli okazję zapoznać się ze swoimi prawami. Zainteresowani byli głównie informacjami dotyczącymi możliwości złożenia reklamacji i uzyskania odszkodowania za opóźniony pociąg. Ponadto dzielili się z nami własnymi spostrzeżeniami i uwagami związanymi z koleją, a także chętnie wypełniali anonimową ankietę badającą satysfakcję z usług oferowanych na dworcach i w pociągach.

Z analizy ankiet wynika, że do głównych problemów, z którymi spotykają się pasażerowie kolei należą zaniedbane toalety w pociągach, niedostosowanie rozkładu jazdy pociągów do potrzeb pasażerów dojeżdżających do pracy lub szkoły, niezrozumiałe zapowiedzi megafonowe na dworcu oraz brak punktu informacyjnego.

Podczas Dnia Pasażera odwiedziły nas również osoby głuche i niedosłyszące, które mogły porozmawiać z pracownikiem UTK biegle posługującym się Polskim Językiem Migowym, a także obejrzeć krótkie filmy dotyczące praw pasażerów. Dla osób niewidomych przygotowane były ulotki w języku Braille’a.

 

  • Podróżni przy stoisku UTK
  • Pomoc w wypełnianiu ankiety
  • Przy stoisku UTK
  • Rozmowa w PJM
  • Wypełnianie ankiet.
  • Wypełnianie ankiet
do góry