Nawigacja

Dzień Pasażera

Kampania informacyjna poświęcona prawom pasażerów

 

 

Kampanię "Dzień Pasażera" prowadzimy już od 2011 roku. Spotykamy się z podróżnymi, by udzielać im bezpłatnych porad i informacji na temat praw przysługujących pasażerom kolei. Promujemy wiedzę o transporcie kolejowym oraz doradzamy podróżnym w przypadku sporów ze spółkami kolejowymi. Nasza inicjatywa – będąc unikalną w skali kraju – szeroko wpisuje się w propasażerską politykę Komisji Europejskiej.

Dlaczego warto odwiedzić nasze stanowisko? Powodów jest wiele. Przede wszystkim informujemy i edukujemy. Rozdajemy ulotki, na których znajduje się zestaw praktycznych wskazówek: co, gdzie i jak zrobić w przypadku opóźnienia lub odwołania pociągu. Uczymy też niepełnosprawnych podróżnych, jak i kiedy można zgłosić potrzebę pomocy przy wsiadaniu do pociągu. Od 2013 roku przeprowadzamy wśród podróżnych ankietę dotyczącą satysfakcji z usług oferowanych przez spółki kolejowe oraz dworce. Cel jest prosty – pragniemy się dowiedzieć, z czego pasażerowie są najbardziej zadowoleni, a jakie kwestie wymagają pilnej poprawy. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z podróżnymi bliżej poznajemy problemy związane z korzystaniem z transportu kolejowego. Wyniki ankiety każdorazowo publikujemy na naszej stronie. Odwiedzamy miasta w całym kraju.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat praw pasażerów w transporcie kolejowym? Zachęcamy do odwiedzenia zakładki: Prawa pasażera.

do góry