Nawigacja

Europejski rok kolei w mediach

Kampania edukacyjno-promocyjna realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego rusza pełną parą. Projekt „Bezpiecznie Koleją – Wybierz Kolej – Europejski Rok Kolei” startuje z promocją w radiu, internecie i w mediach społecznościowych. Celem działań jest propagowanie kolei jako bezpiecznego i zrównoważonego środka transportu oraz zainteresowanie młodych odbiorców wyborem zawodów związanych z koleją. To jeden z elementów realizowanych w ramach Europejskiego Roku Kolei ustanowionego przez Unię Europejską na rok 2021.

Kampania radiowa dotycząca Europejskiego Roku Kolei zostanie przeprowadzona w największych stacjach ogólnopolskich w kraju. Do końca 2021 r. planowane jest wyemitowanie aż 620 spotów radiowych. W internecie kampania będzie prowadzona za pomocą banerów umieszczanych na portalach ogólnotematycznych. Przygotowane i promowane będą spoty oraz filmy reklamowe.

Europejski Rok Kolei jest szansą na to, aby pokazywać jaka jest kolej: nowoczesna, ekologiczna, a przede wszystkim bezpieczna. Trzeba pamiętać, że bezpieczeństwo to także zasługa pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ruchu kolejowego. Bez nich kolej nie mogłaby dobrze funkcjonować, dlatego warto wcielać w życie hasło „Wybierz Kolej” – przekonuje dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. „Młodzi ludzie, którzy wybiorą  pracę na kolei, zapewnią bezpieczne warunki przewozu milionom pasażerów i milionom ton ładunków” – dodaje Ignacy Góra.

Na stronie internetowej www.rokkolei.pl znajdują się informacje o projekcie „Bezpiecznie Koleją – Wybierz Kolej – Europejski Rok Kolei”, opis działań realizowanych w jego ramach, a także pomocne wskazówki dla młodych odbiorców, którzy stoją przed wyborem drogi zawodowej. W dziale zatytułowanym „Praca na kolei” zostały zamieszczone informacje o szkołach średnich i wyższych kształcących na kierunkach związanych z koleją. Można tam obejrzeć filmy opowiadające o zawodach istotnych dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego stworzone z udziałem Artura Filipowicza, prowadzącego kanał „Topowa Dycha” na YouTubie. Na www.rokkolei.pl prezentowane są także linki do stron z ogłoszeniami o pracy od największych, zatrudniających powyżej tysiąca osób, przewoźników kolejowych i zarządców infrastruktury. 

W social mediach informacje o kampanii edukacyjno-informacyjnej można znaleźć na Facebooku - @utkgov oraz Instagramie @europejskirokkolei.

Celem projektu prowadzonego przez Urząd Transportu Kolejowego jest zwiększenie świadomości społecznej w zakresie unikania zagrożeń występujących w ruchu kolejowym oraz na terenach kolejowych, a także na temat roli wybranych zawodów kolejowych w kontekście zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Przekaz za pośrednictwem mediów o zasięgu ogólnopolskim będzie skierowany do ogółu społeczeństwa ze szczególnym uwzględnieniem osób młodych, stojących przed wyborem ścieżki kariery zawodowej.

Projekt „Bezpiecznie Koleją – Wybierz Kolej – Europejski Rok Kolei” to program działań promocyjno-informacyjnych o zasięgu ogólnokrajowym w ramach Europejskiego Roku Kolei uwzględniający w swoim przekazie podkreślenie roli kolei jako bezpiecznego, dostępnego i ekologicznego środka transportu. Kampania realizowana jest przez Urząd Transportu Kolejowego i współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Forum jest realizowane w ramach Projektu POIiŚ nr 5.2-25 pn. „Bezpiecznie Koleją – Wybierz Kolej – Europejski Rok Kolei” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 oś priorytetowa V: Rozwój transportu kolejowego w Polsce, działanie 5.2: Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T.

 

Icons made by Freepik from www.flaticon.com
do góry