Inspektorzy Urzędu Transportu Kolejowego skontrolowali stan techniczny przejazdów kolejowo–drogowych kat. B (z samoczynną sygnalizacją świetlną i z półrogatkami) oraz kat. C (z samoczynną sygnalizacją świetlną), położonych na linii nr 18 Kutno–Piła Główna, zarządzanych przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe.
Stwierdzono m.in.:
- nieprawidłowe oznakowanie przejazdów,
- zły stan techniczny nawierzchni,
- brak aktualizacji dokumentacji – metryki przejazdu.
Zobowiązano zarządcę infrastruktury do usunięcia nieprawidłowości, a także sprawdzenia czy podobne nieprawidłowości nie występują w innych lokalizacjach oraz w przypadku ich stwierdzenia do natychmiastowego wyeliminowania.
Celem działań urzędu jest:
- zwiększenie bezpieczeństwa ruchu na przejazdach kolejowo–drogowych,
- eliminowanie potencjalnych zagrożeń związanych z brakiem należytego utrzymania infrastruktury kolejowej,
- zwiększenie świadomości uczestników rynku kolejowego w zakresie bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
Nieczytelna linia bezwzględnego zatrzymania po obu stronach przejazdu i brak napisu
„STOP”
Nieczytelna linia i brak linii wygradzających
Uszkodzona płyta przejazdowa