Inspektorzy Urzędu Transportu Kolejowego z Oddziału Terenowego w Warszawie skontrolowali stan infrastruktury kolejowej na linii nr 32 Czeremcha – Białystok na szlaku Bielsk Podlaski – Strabla zarządzanej przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe.
Stwierdzili dużą liczbę szyn z wadami defektoskopowymi oraz znaczne zużycie podkładów drewnianych. W rozjeździe zabudowanym na stacji Strabla szerokość toru utrzymywana jest za pomocą prowizorycznego ściągu szynowego.
Stan techniczny toru na stacji Strabla
Stan techniczny rozjazdu na stacji Strabla
W związku ze złym stanem technicznym torów zalecono zarządcy podjęcie pilnych działań gwarantujących bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego na linii kolejowej nr 32 Czeremcha – Białystok. Ostatni remont linii został przeprowadzony w 1972 r.
Celem działań UTK jest podnoszenie jakości utrzymania infrastruktury kolejowej oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego.