W wyniku kontroli bocznicy kolejowej użytkowanej przez spółkę AMK Koks w Bytomiu, Urząd Transportu Kolejowego stwierdził liczne nieprawidłowości związane z bezpieczeństwem ruchu kolejowego.
Nieprawidłowości polegały m.in. na:
- braku świadectwa bezpieczeństwa bocznicy;
- niespójności regulaminu pracy bocznicy kolejowej z umową dzierżawy bocznicy;
- niezapoznaniu pracowników zatrudnionych na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego z regulaminem pracy bocznicy kolejowej;
- nieprawidłowej częstotliwości wykonywania oględzin rozjazdów;
- nieprawidłowo prowadzonej dokumentacji techniczno-ruchowej bocznicy;
- niewykonywaniu obchodów i pomiaru stanu toru;
- niewykonywaniu badań technicznych rozjazdów;
- nieprawidłowym utrzymaniu nawierzchni kolejowej (m.in. zużyte biologicznie i mechanicznie podkłady drewniane, brak wystarczającej ilości podsypki);
- nieprawidłowym utrzymaniu nawierzchni na przejazdach kolejowo-drogowych;
- nieprawidłowym utrzymaniu urządzeń do ręcznego sterowania zwrotnicy;
- nieprawidłowym utrzymaniu pojazdów kolejowych.
Powyższe nieprawidłowości naruszają przepisy art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy z 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym. Prezes UTK nakazał natychmiastowe usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości.
Celem działań urzędu jest zapewnienie bezpieczeństwa eksploatacji bocznic oraz zwiększenie jakości usług przewozów kolejowych.
Zainstaluj wtyczkę Flash aby zobaczyć odtwarzacz.