Inspektorzy Urzędu Transportu Kolejowego przeprowadzili kontrolę podkładów i podrozjazdnic drewnianych wprowadzanych do eksploatacji przez zarządcę infrastruktury, spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Wyroby składowane były w Trzebini oraz zamontowane na stacji Rudawa.
Stwierdzono naruszenie przepisów związanych z wprowadzaniem wyrobów kolejowych do eksploatacji. Kontrola wykazała m.in., że:
- nie prowadzono nadzoru nad oznakowaniem wyrobów przez producenta przy weryfikacji zgodności dostaw z obowiązującymi przepisami,
- nie nadzorowano dokumentacji potwierdzającej zgodność wyrobu,
- ze specyfikacją jakościową i techniczną wyrobów kolejowych dostarczanych przy realizacji zamówień,
- nie prowadzono nadzoru nad spełnianiem przez dostarczane wyroby kolejowe wymogów określonych w przepisach oraz umowie,
- nie weryfikowano wyrobów kolejowych z wymogami wskazanymi w świadectwie dopuszczenia do eksploatacji budowli przeznaczonej do prowadzenia ruchu pociągów,
- nie weryfikowano przeprowadzania przez producenta wyrobów kolejowych oceny ryzyka wykonywanej w celu ustalenia, czy zmiana stopnia nasycenia olejem impregnacyjnym podkładów i podrozjazdnic drewnianych ma wpływ na bezpieczeństwo ruchu kolejowego, a także czy zastosowana zmiana ma charakter znaczący,
- nie przedstawiono wydanej przez producenta „Deklaracji zgodności z typem” potwierdzającej, że otrzymany wyrób kolejowy został poddany przez producenta procedurze oceny zgodności z typem,
- nie prowadzono wymiany informacji pomiędzy komórkami organizacyjnymi kontrolowanego oraz pomiędzy zamawiającym a wykonawcą.
Celem działań urzędu jest:
- podnoszenie jakości usług utrzymania infrastruktury kolejowej przez zarządców infrastruktury,
- zapewnienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
- zwiększenie świadomości zarządcy infrastruktury w zakresie bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz utrzymania infrastruktury kolejowej.
Zainstaluj wtyczkę Flash aby zobaczyć odtwarzacz.