Nawigacja

Aktualności

Strona znajduje się w archiwum.

Liczne nieprawidłowości na bocznicy kolejowej zlokalizowanej w stacji Kraków Prokocim

02.09.2015

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego w wyniku dokonanych czynności kontrolnych, stwierdził szereg nieprawidłowości mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu kolejowego, w związku z czym nakazał użytkownikowi bocznicy PKP Intercity wskazanie oraz wprowadzenie ograniczeń eksploatacyjnych na bocznicy kolejowej zlokalizowanej w stacji Kraków Prokocim, odgałęziającej się od linii kolejowej nr 100 Kraków Mydlniki – Gaj.

Naruszenie przepisów polegało na:

  • eksploatowaniu bocznicy kolejowej bez dokumentu uprawniającego, tj. bez świadectwa bezpieczeństwa dla użytkownika bocznicy kolejowej,
  • eksploatowaniu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego bez wymaganych dokumentów uprawniających – świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu,
  • niesprawowaniu przez użytkownika właściwego nadzoru nad stanem technicznym eksploatowanej infrastruktury,
  • nieusunięciu nieprawidłowości po dokonanych przeglądach stanu technicznego bocznicy kolejowej oraz obiektów inżynieryjnych,
  • eksploatowaniu elementów nawierzchni będących w złym stanie technicznym,
  • braku wymaganej metryki dla eksploatowanego przejazdu kolejowego kategorii ,,A”,
  • niesprawowaniu właściwego nadzoru nad stanem technicznych przejazdu kolejowego,
  • niespełnieniu warunków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczną eksploatację pojazdów kolejowych,
  • nieprawidłowościach w procesie realizacji pouczeń okresowych dla pracowników związanych z bezpieczeństwem ruchu kolejowego,
  • niesprawowaniu właściwego nadzoru nad kwalifikacjami pracowników zatrudnionych na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego,
  • nieusunięciu nieprawidłowości po dokonanych przeglądach ujętych w protokołach,
  • niepodejmowaniu działań naprawczych i nieusunięcia nieprawidłowości w sieci trakcyjnej, polegających na zerwanych lub uszkodzonych wieszakach przewodów jezdnych oraz pękniętej masie betonowej głowic fundamentowych.

Wyniki działań:

  • Prezes UTK nakazał wprowadzenie przez zarządcę ograniczeń eksploatacyjnych,
  • decyzje Prezesa UTK wprowadzające ograniczenia eksploatacyjne podlegały natychmiastowej wykonalności,
  • w przypadku niewykonania decyzji w trybie natychmiastowym, Prezes UTK na podstawie art. 66 ust. 2aa ustawy o transporcie kolejowym nakłada karę pieniężną w wysokości do 5 tys. euro za każdy dzień zwłoki w wykonaniu ww. decyzji.

Cel działania:                                                                     

  • natychmiastowe zapewnienie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego.

 

Zainstaluj wtyczkę Flash aby zobaczyć odtwarzacz.
do góry