W związku z trwającą od niedzieli 16 listopada br., poważną awarią systemu sprzedaży biletów PKP Intercity, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wezwał spółkę do pilnego przedstawienia wyjaśnień dotyczących zaistniałej sytuacji. W wystąpieniu zwrócono przewoźnikowi uwagę, że w niedawnej korespondencji interwencyjnej związanej z wrześniową awarią systemu e-IC, Prezes UTK zalecał spółce m.in. podjęcie odpowiednich działań w celu uniknięcia podobnych sytuacji w przyszłości.
W reakcji na trwający od weekendu problem z zakupem biletów na pociągi z rezerwacją miejsc, Prezes UTK wezwał PKP Intercity do wyjaśnienia m.in. w jaki sposób drużyny konduktorskie kontrolują podróżnych, którzy nie mogli pobrać z serwera wcześniej zakupionych biletów internetowych, w jaki sposób drużyny konduktorskie dokonują odprawy na pokładzie pociągów oraz w jaki sposób odprawiani są pasażerowie, którzy nie mogli zakupić biletu.
Jednocześnie Prezes UTK analizuje możliwość wszczęcia postępowania administracyjnego pod kątem ewentualnego naruszenia zbiorowych interesów pasażerów.