Nawigacja

Aktualności

Nosorożec Rogatek staje się idolem dzieci

18.04.2023

Bohater Kampanii Kolejowe ABC II, sympatyczny nosorożec Rogatek, cieszy się ogromną popularnością zarówno u dzieci, jak i dorosłych. Przekonują się o tym codziennie edukatorzy z Urzędu Transportu Kolejowego. W Bukowinie Tatrzańskiej spotkanie z Rogatkiem zakończyło się muzycznym podziękowaniem za przeprowadzone zajęcia. Do UTK trafia też mnóstwo przesyłek od dzieci – od laurek po postacie nosorożca w skali niemal 1:1. Grupa fanów Kampanii Kolejowe ABC II rośnie w bardzo szybkim tempie, a przekaz dotyczący bezpieczeństwa na kolei dociera do coraz szerszego grona odbiorców.

Zajęcia edukacyjne o bezpieczeństwie na przejazdach kolejowo-drogowych, w pociągach i na dworcach przeprowadzone w Szkole Podstawowej im. Bohaterów Warszawy w Bukowinie Tatrzańskiej to tylko jeden z przykładów pokazujących, jak dzieci pokochały Rogatka. Uczniowie bardzo aktywnie uczestniczyli w zajęciach, a potem ustawiali się w kolejce po autograf i zdjęcie ze swoim – jak same mówiły – idolem. W ramach podziękowań przygotowały występ muzyczny.

„Cieszę się, że poprzez wielką sympatię dla nosorożca Rogatka dzieci z zapałem poznają zasady bezpiecznego poruszania się na obszarach kolejowych oraz podczas podróży pociągiem. Wiedza zdobyta podczas lekcji Kampanii Kolejowe ABC pozwoli uniknąć sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i jestem przekonany, że może uratować zdrowie, a nawet życie” – przekonuje Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Do Urzędu Transportu Kolejowego trafiają podziękowania w postaci kreatywnych prac plastycznych przedstawiających Rogatka. Jedna z wiadomości przesłana przez dzieci brzmiała tak:

Drogi Rogatku,

samych sukcesów w edukacji dzieci, oznakowanych przejazdów, jak najmniej zagubionych bagaży. Żółtej linii wyraźnej dla wszystkich podróżujących i czekających na swoich bliskich powracających z podróży. Niech Twoje lekcje bezpieczeństwa i bezcenne rady dotrą do jak największej grupy osób.

Uśmiechaj się zawsze, bo radość nam dajesz. Podróżuj bezpiecznie i pomagaj nam stale. Z przyjemnością się z Tobą uczymy i zdrówka Ci życzymy.

- Uczniowie Szkoły Podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego w Szkotowie.

Wiele ciepłych słów pada także na spotkaniach z wychowawcami w szkołach oraz w trakcie pikników Kampanii Kolejowe ABC II.

 

  • Zdjęcie przedstawiające dzieci siedzące na krzesłach i witające sie z Nosorożcem Rogatkiem
  • Wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego rozdaje dzieciom żółte plecaki obok stoi Nosorożec Rogatek. W tle widać niebieski baner Urzędu Transportu Kolejowego
  • Wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego rozdaje dzieciom żółte plecaki obok stoi Nosorożec Rogatek. W tle widać niebieski baner Urzędu Transportu Kolejowego
  • Zdjęcie grupowe podczas lekcji Kolejowe ABC. Na pierwszym planie dzieci ubrane w odblaskowe kamizelki, Za nimi przedstawiciele UTK oraz Nosorożec Rogatek.

„Kampania Kolejowe ABC II” realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to druga edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej, propagującej zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wartość całkowita projektu: 56 884 659,00 PLN

Fundusze Europejskie Logotyp: Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis: Fundusze Europejskie Infrastruktura i Środowisko, obok biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita, Polska Logotyp, obok Logotyp UTK z napisem Urząd Transportu Kolejowego obok  z lewej strony napis Unia Europejska Fundusz Spójności po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej"

do góry