W obecnie zatwierdzonym projekcie cennika średnia stawka jednostkowa opłaty podstawowej, zależna od masy pociągu i kategorii linii kolejowej, wyniesie 5,72 zł/pockm (jest to wzrost o 23,8% w stosunku do obecnie obowiązującej wartości 4,62 zł/pockm, tj. o 1,10 zł). Wysokość części stawki związanej z rodzajem trakcji spadła z 1,38 zł na 1,19 zł/pockm, tj. o 19 gr.
Mając na uwadze, że praca eksploatacyjna na linii nr 250 jest w ponad 99% realizowana trakcją elektryczną, analizując cennik należy obliczyć średnią stawkę rzeczywistą, która stanowi sumę stawki średniej i części stawki zależnej od trakcji. Średnia stawka rzeczywista rośnie w projekcie nowego cennika w odniesieniu do cennika obecnie obowiązującego o 91 gr/pockm, co stanowi wzrost o 15,17%.
Zarządca zrezygnował w projekcie cennika z kalkulacji stawki opłaty manewrowej oraz ze stosowania dodatkowych współczynników różnicujących średnią stawkę w zależności od kategorii linii kolejowej oraz z pobierania dodatkowego składnika stawki jednostkowej opłaty podstawowej związanego z rodzajem wykonywanych przewozów.
Zatwierdzony projekt cennika uwzględnia uwagi Prezesa UTK zawarte w decyzji z 27 lipca 2022 r. Nowy cennik, którego projekt został zatwierdzony przez Prezesa UTK, wejdzie w życie 20 stycznia 2023 r., do tego czasu Zarządca stosuje cennik dotychczasowy (art. 33 ust. 21 pkt. 1 i 2 ustawy o transporcie kolejowym).
Decyzja została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Prezesa UTK.