Podróżni mogli uzyskać informacje dotyczące podstawowych praw pasażerów, otrzymać ulotki i broszury informacyjne, a także podzielić się z pracownikami urzędu uwagami związanymi z podróżami koleją. Pasażerowie zainteresowani byli głównie informacjami dotyczącymi możliwości złożenia reklamacji, uzyskania odszkodowania za opóźniony pociąg, a także co zrobić w przypadku zagubienia bagażu.
Podczas Dnia Pasażera, punkt informacyjny UTK odwiedziły również osoby głuche i niedosłyszące, które mogły obejrzeć krótkie filmy dotyczące praw pasażerów.
Kolejne spotkanie z ekspertami UTK odbędzie się 28 lutego we Wrocławiu. Informacje na temat praw pasażerów można znaleźć na stronie internetowej UTK w dziale z informacjami dla pasażerów.
Pasażerowie, którzy chcą złożyć skargę lub reklamację w pierwszej kolejności powinni kontaktować się z przewoźnikiem. Jeśli odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca, można skontaktować się z Urzędem Transportu Kolejowego za pomocą formularza internetowego lub wiadomości e-mail na adres pasazer@utk.gov.pl. Infolinia 22 460 40 80 dotycząca praw pasażerów jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.15 - 16.15.