Nawigacja

Aktualności

Ankieta satysfakcji klientów UTK

07.11.2019

Na stronie internetowej Urzędu Transportu Kolejowego zamieściliśmy ankietę, dzięki której każdy klient może ocenić urząd. Wyniki badania pomagają tworzyć instytucję bardziej przyjazną dla interesariuszy.

Codziennie w centrali UTK i jego oddziałach terenowych kilkanaście osób załatwia sprawy osobiście np. potwierdza Profil Zaufany czy składa wnioski. Kolejne kilkadziesiąt ma kontakt z pracownikami poprzez telefon czy pocztę elektroniczną. Są też osoby, które wolą komunikację poprzez e-PUAP. Każda z nich zgłasza się z inną sprawą: oczekuje na wydanie decyzji administracyjnej, składa skargę czy poszukuje informacji na interesujący ją temat.

Ankieta internetowa przygotowana przez Urząd Transportu Kolejowego ma pomóc podnosić jakość obsługi klientów. Prosimy w niej o przekazanie opinii na temat ogólnej oceny urzędu. Czy czas załatwienia sprawy był właściwy? Czy klient mógł samodzielnie odnaleźć poszukiwane informacje na stronie internetowej lub czy osoba go obsługująca udzieliła wyczerpujących informacji. Wypełniający ankietę ma tez możliwość ocenić szczegółowo pracownika zajmującego się jego sprawą. Ocena może dotyczyć zaangażowania pracownika, poziomu kultury i komunikacji czy bezstronności.

- W Urzędzie Transportu Kolejowego chcemy zagwarantować najwyższą jakość usług - mówi dr inż. Ignacy Góra, Prezes UTK. - Dokładamy wszelkich starań, aby nasza obsługa była sprawna i profesjonalna. Zebrane informacje posłużą do udoskonalania usług – dodaje.

Klienci mogą również wypełnić ankietę w sposób tradycyjny podczas wizyty w Urzędzie lub w oddziałach terenowych. Wszystkie dane zbierane są w sposób anonimowy. Dla celów statystycznych prosimy jedynie o podanie celu wizyty (klient indywidualny bądź instytucjonalny), miejsca zamieszkania oraz płci. Podawanie danych demograficznych nie jest jednak obowiązkowe.

Urząd Transportu Kolejowego od lat dba o wysoką jakość obsługi klientów. Czterokrotnie był wyróżniany godłem „Przyjazny Urząd” czym potwierdzał wysoki poziom obsługi klientów. Otrzymywał też wyróżnienia „Wawrzyn Jakości” i „Srebrny Laur”.

Ankieta realizuje obowiązek nałożony na organy administracji publicznej przez art. 14 a Kodeksu postępowania administracyjnego. Organy administracji publicznej mają obowiązek umożliwienia stronom oceny działalności urzędów kierowanych przez te organy, w tym pracowników tych urzędów.

Ankieta jest dostępna pod tym linkiem.

do góry