Z Rzecznikiem będzie można porozmawiać na temat spraw, które mogą być przedmiotem postępowań polubownych, różnic pomiędzy wnioskiem o wszczęcie postępowania polubownego a skargą do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, wymogów, które należy spełnić, aby wszcząć postępowanie, a także jego celów i przebiegu. Rzecznik chętnie podzieli się również dotychczasowymi doświadczeniami z pozasądowego rozwiązania sporów pasażerskich.
Będzie można również uzyskać informacje na temat praw i obowiązków pasażerów, w tym poznać zasady wypłaty odszkodowania w przypadku opóźnienia pociągu, składania odwołań się od wystawionego wezwania do zapłaty czy zwrotu niewykorzystanego biletu.
Stoisko Rzecznika Praw Pasażera Kolei zlokalizowane będzie w AMBEREXPO na I piętrze, we foyer centrum konferencyjnego. Do rozmów zapraszamy zarówno pasażerów jak i przedstawicieli przedsiębiorców.