Nawigacja

Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Lokomotywa Kampanii Kolejowe ABC ruszyła w podróż po Polsce!

17.06.2019

Wyjątkowa lokomotywa w barwach Kampanii Kolejowe ABC 1 czerwca wyruszyła w podróż po Polsce. Na pojeździe doskonale widoczny jest znany dzieciom bohater kampanii, nosorożec Rogatek oraz hasło „Bezpieczeństwa uczę się z Kolejowym ABC”. To kolejne działanie promujące ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną z zakresu bezpieczeństwa na terenach kolejowych realizowaną przez Urząd Transportu Kolejowego.

Nowym elementem akcji edukacyjnej Kampania Kolejowe ABC prowadzonej przez Urząd Transportu Kolejowego jest lokomotywa PKP Intercity serii EP09 o numerze 44. Elektrowóz od początku czerwca jeździ przede wszystkim na trasie Kraków – Warszawa – Gdynia. Lokomotywa pozwala na jazdę z prędkością 160 km/h na godzinę pociągami kategorii TLK, IC oraz EIC. W kolejnych miesiącach pojazd z Rogatkiem będzie można spotkać także w innych rejonach Polski. – Bezpieczeństwo jest wspólnym celem UTK i przedsiębiorstw kolejowych. Dlatego cieszę się, że PKP Intercity włączyło się w działania promujące bezpieczne zachowania wśród najmłodszych. Lokomotywa w barwach Kampanii Kolejowe ABC to dodatkowy element akcji, która edukuje dzieci, jak właściwie zachować się w pociągu, na dworcu czy w pobliżu torów – podkreśla Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Oklejanie lokomotywy trwało około 6-ciu godzin. Na kolorowej grafice pojawił się motyw Peronowa, postać Rogatka, bohatera Kampanii Kolejowe ABC, oraz znak „Stop” i szlaban, znane najmłodszym ze strony www.kolejoweabc.pl czy spotów reklamowych emitowanych w telewizji. Na turkusowym tle widoczne jest również hasło kampanii „Bezpieczeństwa uczę się z Kolejowym ABC”, które zachęca do bezpiecznego korzystania z transportu kolejowego i zainteresowania się tematyką poruszaną w ramach kampanii.

W ramach wsparcia Kampanii Kolejowe ABC PKP Intercity emituje również spoty edukacyjne na pokładach pociągów. – Chętnie wspieramy kampanię edukacyjną prowadzoną przez UTK. To bardzo istotne, by przekaz dotyczący bezpieczeństwa na obszarach kolejowych dotarł do jak największego grona odbiorców – mówi Marek Chraniuk, Prezes PKP Intercity. Spoty można również zobaczyć w pociągach PKP SKM, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Kolei Wielkopolskich. Dzięki Fundacji PKP spoty wyświetlane są także w okolicach dworców kolejowych.

Kampania Kolejowe ABC to projekt realizowany przez Urząd Transportu Kolejowego w ramach ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej z zakresu bezpieczeństwa kolejowego skierowana do dzieci oraz ich nauczycieli oraz wychowawców. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

 

  • Lokomotywa PKP Intercity serii EP09 o numerze 44 jest nowym elementem akcji edukacyjnej Kampania Kolejowe ABC prowadzonej przez Urząd Transportu Kolejowego
do góry