Obserwujemy, że we wnioskach powtarzają się błędy, takie jak niezgodność podpisów z KRS, niezgodność wykazu typów lub/i wykazu przepisów wewnętrznych z regulaminem pracy bocznicy kolejowej czy brak odgałęzienia bocznicy na planie schematycznym. Takie niedopatrzenia wnioskodawców powodują konieczność uzupełnienia lub korekty dokumentów. Wydłuża to proces wydawania świadectwa.
Przed złożeniem wniosku o świadectwo bezpieczeństwa zalecamy zatem jeszcze raz sprawdzić:
- czy składane dokumenty zostały prawidłowo podpisane i poświadczone,
- czy składane oświadczenia i wykazy są zgodne z regulaminem pracy bocznicy kolejowej i nie występują między nimi rozbieżności,
- czy sposób zapisu odgałęzienia bocznicy jest taki sam we wszystkich dokumentach,
- czy plan schematyczny bocznicy jest zgodny z regulaminem,
- czy regulamin uzgodniono z zarządcą infrastruktury kolejowej z którą bocznica jest połączona (obligatoryjne).
Weryfikacja tych elementów pozwoli uniknąć najczęściej popełnianych we wnioskach o świadectwo bezpieczeństwa błędów. Przed złożeniem wniosku prosimy jeszcze raz sprawdzić podpisy i poświadczenia, dowód wniesienia opłaty, zgodność oświadczeń z regulaminem pracy bocznicy oraz uzgodnienie regulaminu z autoryzowanym zarządcą.
Przygotowaliśmy krótki przewodnik w formie graficznej, który powinien ułatwić poprawne przygotowanie wniosku i uniknięcie przedłużających postępowanie błędów.