Kapituła Konkursu uznając UTK za Przyjazny Urzędu, doceniła wysoką jakości świadczonych przez nas usług, profesjonalizm i rzetelność w działaniu oraz osiągnięcie wysokich standardów w zakresie kultury pracy. Szczególnie cieszyć może uzyskanie wyróżnienia „Srebrny Laur”. Jest to potwierdzenie standardu obsługi interesariuszy, który UTK utrzymuje od kilku lat na niezmiernie wysokim poziomie.
Nagrody w imieniu Prezesa UTK odebrali Małgorzata Kalata, Dyrektor Generalna UTK oraz Krzysztof Kulka, Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego.
Kapituła konkursu to naukowcy specjalizujący się w administracji publicznej i zarządzania jakością oraz przedstawicieli środowiska praktyków zarządzania jakością. Dlatego nagrody przyznane przez to grono specjalistów są szczególnym wyróżnieniem. Kapituła ocenia między innymi - standardy obsługi klienta (np. rozwiązania usprawniające obsługę klienta, załatwianie spraw itp.), standardy w zakresie polityki jakości, kompetencje kadr odpowiedzialnych za obsługę interesanta, stosowane przez jednostkę mechanizmy komunikacji z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym, stosowane metody (strategie) zarządzania. W konkursie wyróżnienia otrzymało 26 urzędów i instytucji.