Warszawa, 08 grudnia 2011 r.
Podsumowanie Akcji „Dzień Pasażera” na Dworcu Głównym w Poznaniu
Akcja „Dzień Pasażera” stanowiła drugą odsłonę kampanii doradczo – informacyjnej dla pasażerów. Głównym celem pracowników UTK było dotarcie do jak najszerszego grona podróżnych z informacjami o ich prawach.
Rezultaty
W Poznaniu – na holu głównym Dworca pracownicy udzielali pasażerom porad prawnych, rozdawali ulotki oraz informowali o istniejącej skrzynce mailowej pasazer@utk.gov.pl, gdzie podróżni mogą kierować wszelkie skargi, reklamacje, zapytania dotyczące praw pasażerów pociągów. Podawali również adres nowej strony internetowej www.pasazer.info.pl, gdzie miedzy innymi można dowiedzieć się o utrudnieniach w ruchu kolejowym. W sumie rozdano ok. 600 sztuk ulotek oraz ok. 100 osób otrzymało poradę. Ulotki zostały udostępnione również w punktach informacyjnych, w kasach biletowych, w poczekalniach na dworcu. Najczęściej zadawane pytania przez pasażerów dotyczyły:
-Kiedy pasażerowi należy się odszkodowanie za opóźnienie pociągu?,
-Co zrobić w przypadku rezygnacji z podróży?,
-Gdzie należy kierować skargę?,
- Co zrobić, gdy przewoźnik nie odpowie na złożoną skargę lub ją odrzuci?.
Urząd Transportu Kolejowego czeka na kolejne sygnały od pasażerów, w której części Polski chcieliby się spotkać z ekspertami Urzędu.
Prosimy kierować maila na adres:pasazer@utk.gov.pl lub telefonicznie na nr (22) 630-19-45.