Twój pociąg ma ponad 60-minutowe opóźnienie? Możesz uzyskać zadośćuczynienie od spółki kolejowej, z której usług korzystasz.
Jeśli w wyniku opóźnienia, które wynosi ponad 1 godzinę, zrezygnujesz z podróży, masz prawo do:
- zwrotu kosztu biletu;
- bezpłatnego przejazdu do miejsca rozpoczęcia podróży w najbliższym możliwym terminie (w razie konieczności);
- zmiany trasy przejazdu, by dotrzeć do miejsca docelowego w najbliższym możliwym terminie i na porównywalnych warunkach przewozu;
- dokonania zmiany rezerwacji na późniejszy, bardziej dogodny termin.
W przypadku ponad 60-minutowych opóźnień w przejazdach dalekobieżnych przysługuje Ci rekompensata. Prawo to jest gwarantowane po złożeniu reklamacji bezpośrednio do przewoźnika, z którego usług korzystałeś.
Sposób rozpatrzenia Twojej skargi lub reklamacji przez przewoźnika nie jest satysfakcjonujący? Możesz skontaktować się z nami. Tu znajdziesz dane teleadresowe Urzędu.
Szczegółowe informacje dotyczące składania skarg czy reklamacji znajdziesz w zakładce Skargi i reklamacje.