Nawigacja

Przewóz bagażu

Co zrobić w przypadku zagubienia bagażu?

Zakres odpowiedzialności przedsiębiorstw kolejowych oraz ich obowiązki wobec pasażerów i ich bagażu określają przepisy ustawy Prawo przewozowe oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/782 dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym.

Pamiętaj! Za rzeczy, które przewozisz pod własnym nadzorem (np. nad lub pod zajmowanym miejscem), przewoźnik kolejowy ponosi odpowiedzialność wtedy, gdy szkoda powstała z jego winy. W przypadku niedopilnowania takiego bagażu, np. gdy doszło do jego kradzieży, nie otrzymasz od przewoźnika odszkodowania. Szczególne zasady odpowiedzialności przewoźnika za bagaż podróżnego dotyczą przejazdów w wagonach z miejscami do leżenia i sypialnych, a także bagażu pozostawianego w miejscach wyznaczonych przez przewoźnika poza zasięgiem wzroku pasażera (np. na stelażu bagażowym na końcu wagonu).

Jeżeli pozostawiłeś swoje rzeczy w pociągu, skontaktuj się z przewoźnikiem, z którego usług korzystałeś - więcej informacji po kliknięciu w logotyp odpowiedniej spółki kolejowej:

Logo PKP Intercity

Logo Koleje Mazowieckie

Logo Koleje Dolnośląskie

Logo Koleje Śląskie

Koleje Wielkopolskie

Logo Koleje Małopolskie

Logo Arriva

Logo SKM w Trójmieście

Logo SKM w Warszawie

Logo WKD

Więcej danych kontaktowych i spis pasażerskich przewoźników kolejowych w Polsce znajdziesz w naszej zakładce PRZEWOŹNICY.

Jeżeli zgubiłeś swoje rzeczy na peronie lub drogach dojścia do nich, skontaktuj się z zarządcą infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

                                                                                                                                                     

 

do góry