18 maja 2016 r. akcja Dzień Pasażera odbyła się na dworcu Kraków Główny.
Podróżni przebywający na dworcu mieli okazję zapoznać się ze swoimi prawami. Chętnie dzielili się z pracownikami Urzędu Transportu Kolejowego swoimi uwagami i spostrzeżeniami związanymi z podróżowaniem koleją. Po raz kolejny informacje dotyczące praw pasażerów w transporcie kolejowym mogły uzyskać nie tylko osoby w pełni sprawne, ale także niesłyszące.
Pasażerowie wypełniali ankiety dotyczące satysfakcji z usług oferowanych na dworcu i w pociągach. Ponadto wskazali kilka problemów, z którymi spotykają się na dworcu w Krakowie. Do najczęściej wymienianych należą: zbyt wysokie opłaty za przechowywany bagaż, za mało miejsc siedzących w poczekalni, zbyt mała liczba dostępnych kas biletowych. Osoby niesłyszące zwracały uwagę na to, że na stronach internetowych przewoźników i na portalach społecznościowych, takich jak Facebook, powinno być więcej informacji dostępnych dla osób niesłyszących.
Wyniki ankiet znajdują się w załączniku.