25 października 2016 roku na dworcu PKP Katowice odbyła się akcja Dzień Pasażera.
Podróżni uzyskiwali od nas informacje i porady dotyczące praw pasażerów kolei. Dzielili się z nami własnymi spostrzeżeniami i uwagami związanymi z koleją, rozmawiali z nami o swoich podróżach i chętnie wypełniali ankietę badającą satysfakcję z usług oferowanych na dworcach i w pociągach.
Wśród często zgłaszanych przez podróżnych uwag znalazły się m.in. takie problemy jak zatłoczenie pociągów, brudne toalety w pociągach oraz nieprzystosowanie wagonów do potrzeb osób niepełnosprawnych czy osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
W akcji wzięli udział nie tylko pełnosprawni pasażerowie, ale także głusi i niedosłyszący, którzy mogli porozmawiać z nami w Polskim Języku Migowym. Osoby niewidome mogły zaś dostać ulotki informacyjne w języku Braille’a, które przygotowaliśmy w ramach współpracy z Biurem ds. Osób Niepełnosprawnych AGH.